Българските десетокласници показват по-високи резултати по български език и литература, но по математика изостават. Това са изводите от анализа на Националното външно оценяване, обявиха от МОН.
"За съжаление традиционно е такава ситуацията във всички външни оценявания, които правим. Очевидно има необходимост от преосмисляне и на учебните програми, и на методите на преподаване, защото математиката е изключително важна област в нашия живот и трябва да се работи повече, за да се подобрят резултатите на учениците, защото наистина винаги е горе-долу такава разликата между български език и литература и математика", заяви директорът на Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование към МОН Неда Кристанова в студиото на "България сутрин".
От просветното ведомство посочиха още, че вече се осъществява плавната промяна във формата и в типа въпроси. Около половината от задачите са били с практическа насоченост и интегрален характер.
"Тази година за първи път, особено в математиката, включихме повече задачи, които да са с практическа насоченост, защото при българския език е по-лесно. Това четене с разбиране върши тази работа - има един текст и към него има зададени въпроси, на които трябва да отговорят, някаква теза да извлекат, докато в математиката, тъй като нашите учебни програми се движат в някакви релси, няма как изведнъж да се промени изцяло оценяването", разясни Кристанова за Bulgaria ON AIR.
Тя посочи, че нещо, което спъва учениците често е многото четене.
"Те трябва да прочетат някакъв казус и след това да отговорят. Трябва да помислят. Има някои сложни задачи и някои не толкова сложни. Важното е, че когато е вкарано в контекст това е малко по-различно от обичайното в училище", отбеляза гостът.
Кристанова бе категорична: "Нашите ученици трябва да четат повече".
Гледайте целия разговор във видеото.