България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Предложение: При температури над 40 градуса влаковете да спрат да се движат

"Трябва редовно да се правят замервания на релсите", каза Симеон Ананиев

25.06.2024 | 12:10 Редактор: Деси Николова

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин. Тук се поставя въпросът само времето ли е причината или има и други фактори. На този фон ставаме свидетели и на доста катастрофи с влакове, а у нас вече видяхме и първият влак с немски вагони, който пътува от София до Бургас.

"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя една по-особена част за поддръжката на железопътната инфраструктура. При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев в ефира на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува. 

"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчици", коментира Ананиев.

Гледайте целия разговор във видеото.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR


2
0 rate up comment rate down comment 0
Жепеец
преди 4 дни
Как така професията "кантонер" не съществува!!! Този по какво е експерт? Не го пускайте повече по телевизията, говори само глупости. Сигнализирай за неуместен коментар
1
2 rate up comment rate down comment 0
заблуди
преди 5 дни
Какви са тези смешни "експерти"? Ако релсите се кривяха така, във всички по-горещи страни нямаше да има влакове!? Това, че са некадърно ремонтирани и не се спазват никакви изисквания е друг въпрос! Сигнализирай за неуместен коментар