fallback

Ограничаването на колите в центъра прави София по-добро място за живеене?

Зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов защити проекта, който доведе до протести в столицата

08.05.2024 | 11:05 Автор: Тодор Петров

Недоволството срещу реорганизацията на движението по бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша" продължава да расте. Таксиметрови шофьори попитаха къде са определените за тях места.

"Проектът е дълго отлаган и е част от плана за устойчива градска мобилност, чиято цел е да намалим колите в центъра и да направим града ни по-добър за живеене. Това става точно с такива проекти, които дават алтернатива на автомобилното придвижване, най-вече ограниченото пространство в центъра. Проектът в момента е напълно балансиран. По проект на "Патриарх Евтимий" изобщо не трябва да има паркиране. Ежемесечно ще се правят замервания да видим дали ефектът е достатъчен", заяви зам.-кметът на София по транспорта Илиян Павлов в "България сутрин".

По думите му велоалеята се ползва и вече има ефект от свалянето ѝ на пътното платно.

"Не правим нещо на парче, правим промяна на това централно място", отбеляза Павлов. 

Екип на Bulgaria ON AIR посети мястото със спорната маркировка и показа трафика към този час, който е доста интензивен. Не липсват изнервени шофьори, които често вкарват в употреба клаксоните на своите автомобили.

А на стоянката за таксита се оказва, че паркират и коли на цивилни граждани. От таксиметровия бранш настояха за стоянки само за таксита. 

"Бул. "Витоша" става с по една лента в посока. Да, има забавяне с маневрирането назад, но има и две нови пешеходни пресичания, които създават трафик. Пресичаше се нерегламентирано към НДК. Вчера имах среща с такситата, от 8 години никой не им е обръщал внимание. В проекта има нови стоянки за таксита. До дни тези неща ще бъдат изчистени откъм сигнализация и маркировка. Набелязахме други стоянки", посочи Павлов.

Според него след няколко седмици гражданите ще свикнат с реорганизацията на движението, а целта на СОС е да промени изцяло обстановката и да създава алтернативи за придвижване.

"Никъде не се забранява паркирането, оставяме го във всеки един участък. Около 50 места са надолу, но това е нищо на фона на цялата подзона от около 3000 места за платено паркиране. Отваряме и малък паркинг от 50-60 места за живущите", подчерта зам.-кметът на София по транспорта.

"Пуснахме нова трамвай линия - №15. По "Цар Борис III" до центъра вече може да се стига по-бързо, отколкото с автомобил. Линия 8 целодневно ще е на 10 минути, линия 27 ще стига до "Гара Север". Метрото се движи много добре в "Левски" и в "Слатина", всичко е в срокове, наваксахме забавянето", каза още Павлов.

Какво ще правиш на 9 юни?

Ще отида до мола.
17%
Ще изляза с приятели.
30%
Ще се настройвам за Европейското.
52%
Общо 555 гласа

fallback
Още от България сутрин
fallback