България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Ограничаването на колите в центъра прави София по-добро място за живеене?

Зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов защити проекта, който доведе до протести в столицата

08.05.2024 | 11:05 Редактор:

Недоволството срещу реорганизацията на движението по бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша" продължава да расте. Таксиметрови шофьори попитаха къде са определените за тях места.

"Проектът е дълго отлаган и е част от плана за устойчива градска мобилност, чиято цел е да намалим колите в центъра и да направим града ни по-добър за живеене. Това става точно с такива проекти, които дават алтернатива на автомобилното придвижване, най-вече ограниченото пространство в центъра. Проектът в момента е напълно балансиран. По проект на "Патриарх Евтимий" изобщо не трябва да има паркиране. Ежемесечно ще се правят замервания да видим дали ефектът е достатъчен", заяви зам.-кметът на София по транспорта Илиян Павлов в "България сутрин".

По думите му велоалеята се ползва и вече има ефект от свалянето ѝ на пътното платно.

"Не правим нещо на парче, правим промяна на това централно място", отбеляза Павлов. 

Екип на Bulgaria ON AIR посети мястото със спорната маркировка и показа трафика към този час, който е доста интензивен. Не липсват изнервени шофьори, които често вкарват в употреба клаксоните на своите автомобили.

А на стоянката за таксита се оказва, че паркират и коли на цивилни граждани. От таксиметровия бранш настояха за стоянки само за таксита. 

"Бул. "Витоша" става с по една лента в посока. Да, има забавяне с маневрирането назад, но има и две нови пешеходни пресичания, които създават трафик. Пресичаше се нерегламентирано към НДК. Вчера имах среща с такситата, от 8 години никой не им е обръщал внимание. В проекта има нови стоянки за таксита. До дни тези неща ще бъдат изчистени откъм сигнализация и маркировка. Набелязахме други стоянки", посочи Павлов.

Според него след няколко седмици гражданите ще свикнат с реорганизацията на движението, а целта на СОС е да промени изцяло обстановката и да създава алтернативи за придвижване.

"Никъде не се забранява паркирането, оставяме го във всеки един участък. Около 50 места са надолу, но това е нищо на фона на цялата подзона от около 3000 места за платено паркиране. Отваряме и малък паркинг от 50-60 места за живущите", подчерта зам.-кметът на София по транспорта.

"Пуснахме нова трамвай линия - №15. По "Цар Борис III" до центъра вече може да се стига по-бързо, отколкото с автомобил. Линия 8 целодневно ще е на 10 минути, линия 27 ще стига до "Гара Север". Метрото се движи много добре в "Левски" и в "Слатина", всичко е в срокове, наваксахме забавянето", каза още Павлов.

Какво ще правиш на 9 юни?

Ще отида до мола.
17%
Ще изляза с приятели.
30%
Ще се настройвам за Европейското.
52%
Общо 555 гласа


1
1 rate up comment rate down comment 0
К.Николов
преди 7 месеца
АБСОЛЮТНИ НЕАДЕКВАТНИЦИ !!! .... наредили сто яйца преди кокошката ... ами, че вземете направете няколко ИСТИНСКИ паркинги, после ограничавайте .... Аз съм ЗА абсолютно пешеходен център на София .... НО, след като направят многохилядни паркинги - проекти за усвояване на Евлоги Георгиев има още от 1972 г. ... Сигнализирай за неуместен коментар