Много често си задаваме въпроса как да управляваме кризите, които се появяват в социалните медии, както и това дали те изобщо могат да бъдат управлявани. Отговорите на тези въпроси дава преподавателят в УНСС д-р Мария Николова в новата си книга "Управление на кризи в социалните медии".
"Прието е разграничението, че когато говорим за медии, говорим за платформи, в които можем да правим мултимедийно съдържание, а когато говорим за мрежи, имаме модел на комуникация, който е малко по-затворен и който е повече ориентиран към отделни личности или групи. Кризата е нарушаване на нормалния ред, нарушаване на нормалния работен процес. Много често говорим за две ключови понятия и те са свързани със загуба на доверие и разрушаване на репутацията на организациите - криза, която има нужда от намеса на комуникационни специалисти, за да изяснят или да помогнат за това организацията да запази легитимността си", коментира д-р Николова в "България сутрин".
Тя обясни, че в социалните медии имаме специфичен инструментариум. Можем чрез софтуерни решения да наблюдаваме кои проблеми биха могли да се превърнат в кризи и да реагираме бързо с кратък пост, който може да съдържа и препратка към външен източник, а след това лесно да измерим ефекта от нашата комуникация в социалните медии.
"Доброто управление на кризи минава през добрата подготовка. Много от усилията са насочени в т.нар. "предкризисни фази" - имаме изграден комуникационен план, правила, по които трябва да общуваме. В социалните медии има много провокации", заяви още д-р Николова пред Bulgaria ON AIR.
На въпрос къде е етиката в социалните медии, преподавателят отговори, че има място за етика и тя е съобразена с чувствителността на кризисната ситуация. Тя уточни, че има организации, които реагират шеговито, но е важно да се внимава как се формират посланията и да бъдат съобразени с тежестта на кризисната ситуация.
По думите на д-р Николова социалните медии вече са силно визуални и най-голямо влияние върху наратива на кризисната ситуация в тях има именно визуалното съдържание.
Гледайте целия разговор във видеото.