С времето и технологиите медиите се променят ежедневно. Същото е и с медийния човек, който винаги трябва да е в крак с новите тенденции на медийния пазар.
"И двата свята имат предимство. Медиен човек е всеки потребител, който има в задния си джоб телефон и има достъп до интернет. В днешно време е прелята границата между това да си източник на информация, да си редактор и да си потребител. Младите хора не искат да са само пасивни читатели, зрители, слушатели", каза журналистът и автор на книгата "Медийният човек" д-р Евелина Андреева в "България сутрин".
Книгата е написа с помощта на още 22-ма журналисти от света и от България, поясни тя.
"Още преди 3-4 години, когато започнах да правя изследването, казаха доста неща, които вече са реалност. Ники Димитрова казва в своето интервю, част от изследването, че в днешно време излъчваните репортажи, материали в традиционните медии са хибрид между гражданска журналистика, хибрид са и между човек, бил журналист и робот. В това няма нищо страшно", обясни Андреева за Bulgaria ON AIR.
Колкото и да са бързи медиите в днешно време, не могат да поемат всички горещи точки по света, на мнение е журналистът. Според нея изкуственият интелект е просто етап от развитието на информационните технологии.
"От хората зависи дали ще бъде опасност или наш помощник. Изкуственият интелект може да ни бъде в огромна помощ, особено в частта, която е бързата журналистика. Бъдещето е на бавната журналистика, анализите. Много от младежите от т-нар поколение Z очакват новините да им бъдат обяснени от хора, на които вярват", констатира още д-р Андреева.
По думите ѝ журналистиката се променя.
"От журналистите вече се очакват много умения. Не само да пишеш, но и да снимаш, да правиш видео, да монтираш. Тези изисквания притискат все повече хората да развиват тези умения в себе си. Трябва да се откажем от автоцензурата", обобщи журналистът.
Ще слеете ли майските празници и ще си вземете ли кратка ваканция?
Гледайте целия разговор във видеото.