Възможен е 4-5% ръст в приходите от зимния туризъм, ако падне сняг и се задържи до края на зимния сезон. Това прогнозира Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. Той очерта зимният, спа и културният туризъм като основа за развитие на този сектор у нас, ако има добър диалог между държавата и туристическите организации.
"Ние можем да реализираме толкова оборот, колкото Хърватска. Горе-долу те са като нас, имат по-голяма брегова ивица, но нямат толкова добре развит зимен туризъм и минерална вода. Gоре-долу легловата им база е колкото нашата. Продават два пъти по-скъпо продуктът си от нас. За външна реклама дават 100 млн. евро, но им се връща 10 млрд. евро. Ето - не говорим за Франция, Германия, Италия, а за Хърватска, която е на 600км. Албания също има ръст от 25%. Македония също. Добрите практики бързо трябва да се мултиплицират, за това е сходният пазар и конкуренцията." - коментира Рагин.
Туристическият бранш има големи очаквания от новия министър, коментира Рагин.
Чуйте: