България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Ще купуваме билети за БДЖ с нова система - ще поскъпне ли пътуването с влак?

Новата услуга е съвременна и интегрирана, вече имаме няколко заявки за участие от фирми, каза доц. Юлия Варадинова

22.02.2024 | 09:00 Редактор:

БДЖ предвижда въвеждане на мобилно приложение за издаване на билети. 

"На база 10-годишния си опит с издаващата система БДЖ реши да надгради услугата и да въведе изцяло нова билетоиздаваща система, която да е съвременна, интегрирана и да позволява както нови технологични методи, така и да добави нови канали за продажба на билети", съобщи председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" доц. Юлия Варадинова в студиото на "България сутрин".

Освен чрез уеб базирания портал, билети ще могат да се купуват и от вендинг машини, PDA мобилни устройва и от мобилно приложение, уточни още тя.

"Приложението е с функционалност за планиране на самото пътуване. Новата система, която предвиждаме да изградим, е интегрирана, т.е. ще има възможност да се интегрира с подобни билетоиздаващи системи за всички видове транспорт в страната и чужбина. Идеята е системата да позволява функционалност. PDA устройствата са мобилни устройства, ще бъдат закупени 420 броя, които ще бъдат в превозния персонал. Предвижда се пътникът да може да си закупи билет и с ПОС терминал", стана ясно от думите на доц. Варадинова.

По повод билетоиздаващата система е пуснато пазарно проучване в началото на февруари, като вече има заявен интерес за участие от 7 български и чуждестранни фирми, посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

"Ще разгледаме офертите, ще се ориентираме в ценовия диапазон. Ще изработим методика, по която ще оценим кандидатстващите фирми. Оценяването няма да е само на база най-ниска цена, защото за нас е важно тази система да предоставя различни функционалности, добра техническа поддръжка. Амбицията ни е до края на годината да пуснем новата билетоиздаваща система в пълната ѝ функционалност", обяви гостът.

Доц. Варадинова припомни, че от август насам са сключени редица договори, осигуряващи по-добри услуги. Единият от тях е закупуване на 10 броя локомотиви "Смартрон".

"Относно поскъпването на билети, в момента се работи. Разработват се различни варианти, прави се ценова политика. Ще има повишаване на цените, тъй като от 2018 г. цените на билетите изцяло не са пипани. Изследванията са ни в посока на ценовата поносимост на нашите клиенти. Не мога да се ангажирам с точен процент, но имаме два аспекта - повишаването на цените на горивата и инфлационните процеси, другият е повишаването на предоставянето на качествена услуга", коментира още доц. Варадинова.

Гледайте целия разговор във видеото.


1
3 rate up comment rate down comment 1
Алито от София
преди 9 месеца
Този вид услуги ще бъдат много добре, но българина как е свикнал последния момент да си купува билет за село, и опашката на централна гара ще бъде километрична, да не говорим че ако някой не разбира как се работи с автомата, а цената трябва чувствително да падне, що няма да има стотици гишета по гарите, и най важно, да се оправи чистотата, блокираните прозорци у вагоните, също така и ресторант вагона да се върне като преди, със седящи места Сигнализирай за неуместен коментар