Започна строителството на новата 6-километрова линия на метрото, която ще преминава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" и ще стига до бул. "Цариградско шосе". Заради изкопните работи има промяна на маршрутите на градския транспорт.
Гергин Борисов, общински съветник от "Спаси София", подчерта, че подземната железница има за цел да придвижва максимално много хора.
"Тази нова линия реално подобрява свързването на ж.к. "Гео Милев" и ж.к. "Слатина", квартал "Редута" с центъра на града. Тази отсечка конкретно е таргетирана да подобри обслужването на района около Окръжна болница и "Младост" 1, като предвижданията са да превозва до 70 000 пътника. Надяваме се с по-добра интеграция с наземния градски транспорт, развитието на по-добри връзки тази цифра да се увеличи", коментира той за "България сутрин".
Основната задача на Столичния общински съвет е да изпълни всички заложени задачи, които да подобрят придвижването с градския транспорт, предимно в по-гъсто застроените квартали, както и да се подобри транспортната мрежа.
По думите на Гергин Борисов най-спешните проекти са развитието главно на градския транспорт.
"Това са нови и повече бус ленти, нови линии на градския транспорт, тъй като има нужда от такива, и започването на дълго отлаганата работа по нова транспортна схема на града. Има много пътувания, които все още не се обслужват добре от градския транспорт, а са търсени, съответно хората, когато нямат друга алтернатива, прибягват до употреба на личните автомобили", обясни той.
Маршрутни промени и много променени спирки на градския транспорт, но след време ще имаме нова линия на метрото. Неудобствата с придвижването ще траят 3 години, а след това метрото ще поеме голяма част от пътникопотока, който сега се придвижва по "Цариградско шосе".
Вижте повече в репортажа на Йоана Великова.