fallback

Големи опаковки - малко бонбони: Разочаровани потребители от ефекта "шринкфлация"

Богомил Николов съветва да следим цената на килограм

10.01.2024 | 08:34 Автор: Елеонора Танева

Увеличават се жалбите на разочаровани клиенти, които купуват голяма кутия шоколадови бонбони, а количеството се оказва малко.

"Това го установихме още преди 2 г., когато се заговори за инфлацията. реди 2 години се заговори при инфлацията. Наричаме го "шринкфлация" - същата цена на рафта, но по-малко съдържание. Получихме сигнали на потребители за шоколадови бонбони, измерихме обема на кутията и след това съдържанието на бонбоните", заяви председателят на "Активни потребители" Богомил Николов в студиото на "България сутрин". 

По думите му се получава психологически ефект, който производителите са изучили - хората избират в голяма степен с очите си. 

"Вкарват ни в капан, при който ние като застанем пред рафта, се насочваме към голямото, купуваме голяма кутия, но когато я отворим се оказва, че трябвало да вземем две", добави Николов.

Той подчерта, че тази практика може да бъде само морално укорима. Има и екологичен ефект.

"Генерират повече отпадъци големите кутии, в които намерихме какви ли не кухини, подложки", даде пример Богомил Николов. 

Чрез Bulgaria ON AIR той призова клиентите да следят цената на килограм на стоките.

"Масово потребителят не гледа грамажа. При голяма част от стоките се изписва цената за килограм, това би свършило най-добра работа. Имате бонбониера с цена 10 лв. и грамаж 140 гр. и трябва сами да си го изчислите. Ако търговецът го изписва, както е при другите продукти, това ще ориентира клиента. Някои хора избират с очите си, но красотата и вкуса имат голяма тежест", каза още Богомил Николов.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от България сутрин
fallback