Омбудсманът Диана Ковачева възрази остро срещу драстичния скок на цените на водата за бита. В тази връзка тя пита как КЕВР защитава интересите на потребителите.
"Омбудсманът категорично не е съгласна с поредното увеличение. Цените по никакъв начин не се обвързват с изпълнението на показателите за качество и изпълнението на инвестиционните програми на ВиК операторите", заяви за Bulgaria ON AIR Цветанка Илиева, която е главен експерт в отдел "Права на потребители" при омбудсмана.
От институцията на омбудсмана не са съгласни да има единна цена на територията на една област. Експертите са на мнение, че трябва да има различни цени, според начина на доставяне на водата.
"Този път имаме жалби от граждани, преди още да е започнало самото увеличение, което ще стане ясно точно с колко на 22 декември. Получили сме жалби от Димитровград, Вършец и Сливен. Имаме подписка от 1700 граждани, които категорично не са съгласни с увеличението на цената на водата", каза още Цветанка Илиева в ефира на "България сутрин".
Ако има жалби от кметове или юридически лица, те трябва да бъдат насочени към Комисията за енергийно и водно регулиране, но срокът за становищата им вече е изтекъл.
"В предложението на КЕВР само за ВиК-Ямбол беше намалена цената на водата на прага на социалната поносимост. При преизчисляването на социалната поносимост има огромен проблем. Информацията, която подава НСИ на КЕВР, е с ненадеждни данни за 18 области. Между тях са обикновени малките ВиК оператори като Смолян и Разград, където ще има много сериозно увеличение на цените на водата", обясни Илиева.
Крайното решение на КЕВР може да бъде обжалвано единствено от ВиК операторите. Останалите могат да се обърнат към Върховната административна прокуратура.
Гледайте целия разговор във видеото.