Транспортните синдикати започват поетапни протестни действия във връзка с приемането на държавния бюджет и недостатъчните средства, предвидени за ръст на възнагражденията.
"Планираме поставяне на протестни табели в цялата страна, имаме и общонационален протест. Ако нямаме положителен резултат, ще предприемам по-нататъшни действия. Не виждаме допълнителни средства да са заложени в бюджета. Поради това започваме с поетапните протестни действия", заяви председателят на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ инж. Александър Шопов в "България сутрин".
От думите му стана ясно следното:
Ако сега решите да станете шофьор, трябва първо да имате квалификацията, която изисква време, усилия и доста финансови средства. Ще започнете на около 1800 лв., ще имате около 150 часа извънреден труд и ще изминавате между 1500 и 3000 км на ден.
Няма водачи, които да обслужват нощния транспорт. Около 40% от персонала е съставен от пенсионери, посочи още инж. Шопов.
"Висшист в Метрополитен, който отговаря за безопасността на движението на влаковете, преди увеличение с две по 150 лв., е започвал с 968 лв. стартова заплата. В момента взима около 1400 лв.", даде пример гостът.
Председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" инж. Иван Кирилов бе категоричен пред Bulgaria ON AIR, че време за чакане няма.
"Колективният договор изтича на 16 декември. Политиците могат да продължават да извършват действия, които са в ущърб на работниците. Градският транспорт функционира с над 250 водача по-малко. Може да се стигне и до безсрочни стачни действия. Над 500 подписа имаме само за един ден", каза той.
Служителите настояват за по-добро заплащане на нощен и извънреден труд, увеличаване на платения годишен отпуск, увеличаване на ставката за прослужени години, въвеждане на километрично възнаграждение на водачите.
"Написали сме декларация до кмета Терзиев и СОС, в която искаме увеличение с 30% на основните заплати на всички 7500 работници от целия градски транспорт. В сряда в 11 часа имаме среща с кмета Васил Терзиев. Имаме и пореден кръг от преговори за сключване на колективен трудов договор", съобщи още инж. Кирилов.
"Беше ли необходимо да въвеждаме нощен транспорт, който главно се ползва петък и събота? Нерентабилен е и е труднопостижим. С извънредния труд един шофьор работи 14, а не 12 месеца", изтъкна той.
Гледайте целия разговор във видеото.