България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Както дебнем за промоции, така да следим и за капани на Черния петък

Да не се водим по процентите отстъпка, а да гледаме цената, призова Габриела Руменова

23.11.2023 | 08:51 Редактор:

Броени часове остават до последния петък на месеца, а с него и началото на Черния петък и големите намаления. Примамливите оферти и големите отстъпки могат да крият и големи капани.

"Един-два месеца преди Черния петък трябва да следим цената. Когато видим каква е, да я сравним с тази на други търговци. Да не се водим по процентите отстъпка, а да гледаме цената, която ще платим. Ако видим 80-90% намаление, тогава може да се замислим до колко е реално", съветва Габриела Руменова от платформата "Ние потребителите" в ефира на "България сутрин".

Тя призова да се придържаме към правилото в регламента на защита на данните - трябва да се предоставя само толкова лична информация, колкото е необходима за съответната услуга.

"Рождената дата и адресът не са необходими. Ако ни ги искат, трябва да се усъмним. Трябва да се гледат и кои полета не са задължителни за попълване", добави Руменова.

По думите ѝ сайтовете двойници имат по-малко информация, но на пръв поглед изглеждат като оригинала, затова е нужно да бъдем внимателни.

"Много често около Черния петък, Коледа и Нова година се появяват имейли в нашите пощи, които са уж от куриерски служби. Целта е да стигнат до ваша информация, лични данни или до файлове на компютъра ви", каза Руменова в ефира на Bulgaria ON AIR.

"В платформата "Ние потребителите" споделяме казуси и се учим от тях. Трябва да се обърнем първо към търговеца, когато очакваме решение на проблема", посочи тя.

Руменова обясни, че когато става дума например за туристически услуги, трябва да звъннем първо по телефона, но после да напишем имейл, за да имаме доказателство за това, че сме се оплакали.

"Ако търговецът реши да промени общите условия, той е длъжен до 7 дни да информира потребителите. Те могат да се откажат или да поискат да продължат да изпълняват договора в старите условия. Трябва да реагираме най-късно до месец, след като сме били уведомени", обясни Руменова.

Гледайте целия разговор във видеото.