Близо 500 000 шофьори не достигат в целия Европейски съюз. Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България заяви пред Bulgaria ON AIR, че когато няма водачи, услугата става по-скъпа, и че предстоят катаклизми по това направление.
"Трябва да си дадем сметка, че това е изключително тежка професия. 500 000 водачи липсват в Европа. В световен мащаб бройката е 3 млн. У нас около 20 000 водачи не достигат. Прогнозите са до 2028 г. този недостиг да стане два пъти по-голям. Около 40% от водачите в световен мащаб са над 55 години", обясни гостът на "България сутрин".
По думите му страната ни трябва много спешно да облекчи режима, по който внася водачи от трети държави. У нас процедурата отнема 6 месеца, докато кандидатът мине всички проверки. След това се сблъсква с редица други трудности, стана ясно от думите на Димитров.
"На нас всячески ни се пречи да правим бизнес в Европа. Второто направление, по което трябва да се работи, е обучаването на нови кадри. Около 8% са водачите в Европа под 25-годишна възраст. Много е висок прагът за влизане в тази професия", посочи още гостът.
Димитър Димитров съобщи, че в България водачите получават чисто около 3000 евро. Заплащането достига по-голяма сума в някои фирми.
"В България чистото възнаграждение дори е по-голямо от това в целия ЕС. Законодателството дава възможност голяма част от сумата да бъде под формата на командировъчни. Шофьорите от вътрешният транспорт взимат по-малко", заяви представителят на Камарата на автомобилните превозвачи.
"Все някой от тунелите е в ремонт и най-потърпевши са водачите. На границите е страшно и се чака с дни. Ясно е, че няма как с магическа пръчка да се оправят пътищата, но има други действия, които могат да се предприемат", изтъкна Димитров.
Гледайте целия разговор във видеото.