fallback

Продават ни неоправдано скъпи продукти след презентации - можем ли да ги върнем?

Не се очаква, че ще дойдат хора, които са заети с работа, а по-скоро пенсионери, каза Габриела Руменова

04.10.2023 | 08:05 Автор: Тодор Петров

Все по-често потребителите сигнализират за подвеждане при покупка на различни продукти, представени по време на презентации в зали.

"В поканите обикновено има изображения на продуктите, но не и техните цени, което не дава възможност на потребителя предварително да се информира колко ще струва. Впоследствие на презентациите бива убеден да си купи нещо, което не иска, а то е доста по-скъпо. Презентациите се провеждат в следобедни часове и в работни дни - не се очаква, че ще дойдат хора, които са заети с работни процеси, а по-скоро пенсионери или социално слаби", коментира в "България сутрин" Габриела Руменова - основател на платформата "Ние, потребителите".

Предлагат се най-често скъпи продукти за дома, сред които прахосмукачки, а също и козметика. Хората биват убеждавани, че болките им ще изчезнат, използвайки "магически" уред, стана ясно от думите на госта. 

Предлага им се и сключване на потребителски договор, като се създава усещането, че не могат да се освободят от покупката. 

"Най-големият риск е да отидем неподготвени и да се поддадем на внушенията. На място хората имат много малко възможности за реакция. Търговецът е длъжен да предостави стандартен формуляр за отказ от стоката и разваляне на договора в 14-дневен срок. В този срок хората трябва да изпратят продукта на търговеца и той да им възстанови сумата", обясни Руменова пред Bulgaria ON AIR.

Тя уточни, че едно от условията за връщане на стоката е да не сме ползвали закупения продукт.

"Имахме случай с презентация на прахосмукачка с посещение в дома. Беше направен опит потребителят да упражни отказ. Прахосмукачката уж беше тази, която той трябваше да закупи. Излязоха със становище, че тя вече е ползвана. Това е злоупотреба. Трябва да можем да добием реална представа за продукта", даде пример Руменова.

Гостът подчерта, че трябва да си търсим правата. Задължително трябва да осигурим писмена кореспонденция с търговеца и да пазим платежните документи. След това търсим компетентните институции, ако не получим това, което ни се полага по закон, разясни основателят на "Ние, потребителите".

Гледайте целия разговор във видеото. 

fallback
Още от България сутрин
fallback