България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Пожарите в Гърция карат българи да отказват почивките си - как най-безболезнено да отменим резервацията си?

Основателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова с полезни съвети за туристите

25.08.2023 | 08:52 Редактор:

Пожарите в Гърция продължават да бушуват за пореден ден, а много от нашите сънародници вече са направили резервациите си за почивка там точно по това време. Отказването на такава резервация в последния момент може да се окаже трудна задача и за туристите, и за хотелиерите.

"Обстановката все още е динамична. Ситуацията е такава, че има и разпространение на дим. Първото важно нещо е къде могат хората да намерят информация за това къде в реално време има пожари. Това е на сайта на НАСА. Другата важна информация, която могат да получат, е за състоянието на въздуха от специален сайт от правителството на Гърция", каза основателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова в студиото на "България сутрин".

Според нея има и друг начин, с който можем да се опитаме да решим ситуацията - да се обърнем към мрежата Европейски потребителски центрове. Такъв център има във всяка държава от европейската общност. Там всеки може да сигнализира за неправилна информация от хотелиери. В ситуация на нелоялна търговска практика гостът съветва да разгледаме възможностите, които законът ни дава, за да се откажем от това пътуване. Тя пояси, че ако докажем, че сме били измамени, хотелиерите биват санкционирани. 

"Отивайки там, трябва да се откажем от условията, които предварително са договорени. Тук идва и призивът към гръцките хотелиери да започнат да предлагат по-гъвкави условия за туристите. Ако клиентът си тръгне по-рано, той няма да използва консумативи. Поне тези суми трябва да им бъдат приспаднати", заяви Руменова в ефира на Bulgaria ON AIR.

В края на разговора основателят на "Ние, потребителите" сподели, че в социалните мрежи хората си дават съвети за извънредната ситуация в Гърция. Някои от тях са се преместили, други имат възможност да напуснат хотела, в който са настанени и отиват на друго място. 

"Най-добрият подход е да преговарят на рецепцията и да обсъдят опциите си", посъветва гостът.

Гледайте целия разговор във видеото.