От Камарата на автомобилните превозвачи изразиха недоволството си от взетото решение да се отнемат колите и камионите на заловените пияни и дрогирани шофьори. Според тях това ще съсипе бизнеса им.
"Против сме, защото НС изхожда от гледната точка на млади водачи, които карат мощни автомобили, след като са употребили алкохол и наркотични вещества. Никой не погледна от гледна точка на бизнеса и транспортните фирми. Един сравнително нов автомобил е далеч по-евтин от един тежкотоварен автомобил. Полицията няма право да отнема вещ, която е на друг собственик, а не на човека, който управлява МПС. Полицията няма право да отнема дори МПС на човека, чиято собственост е. Отнемането се постановява от съда", заяви Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в "България сутрин".
Гостът в студиото обърна внимание, че контролът на превозвача приключва там, където превозното средство напуска базата на компанията и още на първата бензиностанция нещата може коренно да се променят.
"Какво прави един превозвач, когато даденият водач превозва хранителни продукти, които са под температурен режим, лекарства, опасни товари, горива? Не за първи път се отнема тежкотоварен автомобил. При всички предходни случаи се изземват като веществено доказателство, но в конкретната ситуация камионът не е средство на никакво представление. Появява се интересен документ за доброволно предаване на тази вещ. Очевидно от МВР са се усетили, че са на ръба на закона. Никой не е длъжен да подпише този документ", каза още Димитров пред Bulgaria ON AIR.
Той добави, че тестовете за наркотични вещества доста често дават фалшиви положителни резултати.
"Нашите водачи са на доста напреднала възраст, за съжаление. Голяма част от тях страдат от диабет. Лекарствата за диабет дават положителна проба при тест за наркотици. Дори някои болкоуспокояваща също дават фалшиви положителни проби", предупреди Димитров.
Според него ефектът от новата мярка ще бъде частичен, но ако спре дори една малка част от хората, които си позволяват да управляват МПС след употреба на алкохол и наркотици, значи е имало смисъл.
"Друг е въпросът, че самата мярка не дава гъвкавост и дава възможности за налагане на нереалистично големи санкции. Не е предвиден механизъм какво правим с тези водачи, които представляват скъпа техника, но те са на работа. Решението е при промяна на механизма на прилагане на мярката от МВР. Една година да престои на паркинг този камион, след това ремонтът му струва няколко хиляди, за да може да бъде пуснат в движение", подчерта Димитров.
Превозвачите очакват нова тарифа за тол таксите, в която ще бъдат предвидени отстъпки за техния сектор.
Одобрявате ли отнемането на автомобилите на хванатите пияни и дрогирани шофьори?
преди 1 година