Софийската математическа гимназия "Паисий Хилендарски" отново е с най-висок минимален бал за кандидатстване след седми клас в столицата. Това показва първото класиране за държавния план-прием в гимназиите от осми клас, което беше публикувано от Регионалното управление на образованието в София-град.
"Оказа се, че от 2014 г. нашето училище е на първо място по минимален бал. Имаме информатиката, математика и физика - тези дисциплини са най-търсени, предлагаме ме ги на високо ниво. Изведохме силен випуск в 7 клас - 97,39 беше средният резултат на матурата, логично продължават да се обучават при нас", коментира директорът на СМГ Антоан Тонев в студиото на "България сутрин".
318 от кандидат-гимназистите са посочили СМГ като първо желание, гимназията е обявила прием на 156 деца, разпределени в 6 паралелки. Тонев уточни, че вече са записани 99 от бъдещите гимназисти. Директорът уточни, че още по-голям е напливът за 5 клас - 607 деца са се опитали да кандидатстват.
В Топ 10 попада и 51 СУ "Елисавета Багряна".
"От 10-о вече сме на 8-о място, а през 2020 г. бяхме на 14-о място. Предлагаме компютърна анимация, компютърна графика, изобразително изкуство. Учениците освен чужд език, желаят да изучават и такъв тип професия, което ще им е полезно в живота", обясни напливът към училището директорът Асен Александров.
Пред Bulgaria ON AIR той уточни, че петата най-търсена специалност в София е "компютърна графика", за която са обявени 78 места.
"Това са професионални паралелки, имат стаж в места, където практикуват, излизат със силни практични умения. 1300 ученици бяха посочили сред своите желания паралелката компютърна графика", добави Александров.
Той призова за реформа в образованието, която да подобри знанията на учениците.
"Логично е да вземем най-доброто от европейското образование. Нормално е човек да се учи от най-добрите и да престанем с тези мантри, че сме най-умните и нашите деца са първи в изследванията за интелигентност", призова директорът на 51 СУ.
Директорът на СМГ Антоан Тонев подчерта голямата пропаст между първите и последните училища в класацията след матурите.
"Вижда се, че при първите 20-50 училища резултатите са изключително високи, а на последните 200 резултатите са изключително ниски. Трябва да се промени системата за изпитване след 7 клас, за да сме по-полезни. Трябва да спре възпроизвеждането на учебен материал, да се наблегне доколко учениците могат да създават писмен текст, да синтезират и анализират информация, а не да правят преразкази - това да бъде вход за гимназията изглежда нелогично", мотивира се Тонев.
Гледайте целия разговор във видеото.