fallback

По-малко задръствания и по-уредено паркиране в София с единния базов транспортен модел

Ще бъдат изготвени анализи, които ще контролират инвестиционните намерения, заяви арх. Ивайло Петков

14.07.2023 | 08:45 Автор: Вяра Димова

Един от вечните проблеми за столицата остава натовареният трафик и условията за паркиране. Общинските съветници вкарват нова наредба за транспортното обслужване. Пред Bulgaria ON AIR председателят на Комисията по архитектура и градоустройство към Столичния общински съвет арх. Ивайло Петков обясни какви са промените и какво представлява единният базов транспортен модел.

"Това не е промяна, а изцяло нова наредба, която регламентира трафика в града чрез създаване на единен базов транспортен модел. Това е работа, започнала преди пет години, направени са всички анализи, спазени са всички препоръки. Това означава, че ще се знае целият трафик на града - какви невралгични точки създава, какви тапи създава. Основата цел е, когато започне ново инвестиционно намерение, независимо в какъв вид, ще трябва да бъде съпроводено с трафик анализи - ще трябва да се вмести в предвижданията и прогнозите на единния трафик модел", поясни арх. Петков в студиото на "България сутрин".

За да се направи конкретен трафик анализ трябва да бъде създаден единният базов транспортен модел, изтъкна председателят на Комисията по архитектура и градоустройство като даде и пример.

"Може да се окаже, че новата автобусна линия трябва да бъде разширена улица или трябва ново локално платно. Може да се даде препоръка на инвеститора, че трябва да ограничи етажността, например. На базата на единния базов модел конкретният транспортен анализ ще даде  препоръки как е най-щадящо да се изпълни инвестиционното намерение", заяви гостът.

Арх. Петков обяви, че днес ще бъде направена първа копка на нов етажен паркинг в столицата. По думите му регламентирането на паркирането е тема, която през последните години е добре организирана в града.

"Преди 15-16 години се спираше върху тротоари и нямаше колчета. В централна градска част се изчакваха кой да тръгне - друг да спре", добави той. 

Единният транспортен базов модел ще помогне и за регламентирането на паркирането, изтъкна архитектът. "Наредбата е изцяло нова, пилотна е за държавата. По време на изграждането на този единен базов модел препоръките са да има сериозен мониторинг върху работата, за да може да се види как да се създаде периферия, в която да има информираност на гражданите", настоя Петков.

По отношение на ограничението на скоростта в парковете на тротинетките до 25 км/ч той коментира, че решението е направено на базата на много инциденти и сигнали. "Мярката е създаване на култура чрез рестрикции - това е основната цел", посочи той.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от България сутрин
fallback