fallback

Увеличението на тол таксата ще остави населени места без транспорт, търсим спешно и шофьори

Браншът е готов на протести, категорични са Магдалена Милтенова и Йордан Арабаджиев

28.06.2023 | 07:53 Автор: Искра Ангелова

Превозвачите искат отлагане на увеличението на тол таксите от 1 юли. Те проведоха среща с представители министерствата на транспорта и регионалното развитие.

"Не се стигна до крайно решение и до краен резултат, остана да бъдат проведени съответните разговори на политическо ниво, защото това би следвало да бъде политическо решение, така че предстои да видим какво ще се случи. Не стои въпросът само с отлагането на тол системата. Въпросът е как ще решим този проблем с тол системата, защото в продължение на 3 години виждаме, че тя е сбъркана. Никой до момента не иска да намери баланса между нас като бизнес и държавата, и между това каква трябва да бъде концепцията на тази тол система", каза председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в студиото на "България сутрин".

По думите ѝ никъде в Европа няма второкласен път с тол система.

"За съжаление, това е практика в България от миналата година, което води до сериозни последици за целия бранш. Това го плаща всеки един от нас, ние преди всичко сме български граждани, след това сме предприемачи и превозвачи. Ние от години предлагаме едно оптимално решение, което на база изминат пробег, да бъдат направени съответните отстъпки", допълни Милтенова.

Тя поясни, че всеки може да ползва отстъпката, включително и международните превозвачи.

"Тук не говорим за създаването на дискриминационни критерий, тук говорим за нещо обективно, което се случва на територията на европейските страни. Говорим за нещо, което вече се случва, няма да въведем нещо ново, което да наруши баланса", категорична е председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

За изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи - Йордан Арабаджиев, е много важно да се намери балансът, който да защити хем интереса на държавата, хем на превозвачите, които оперират 

"Ние видяхме, че за последните 6 месеца регионалният министър и АПИ не свършиха нищо по отношение на нашите предложения. Сега отново влизаме в хипотезата, в която ние търсим отлагане, за да решим проблема. Некоректно се представят нещата в медиите, че българският бизнес не иска да плаща - ние плащаме навсякъде в Европа и България. Основното е към момента, че до момента не се виждаше желание да се намери този баланс, който както да защити тези, които оперират на местния пазар, така да защити и българския потребител", поясни Арабаджиев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той сподели, че и двамата министри са заявили желание да направят всичко по силите си, за да се намери търсеният баланс: "Малките фирми са изключително обезспокоени и не изключвам, ако не се намери бърз решение, да се стигне и до протести."

Милтенова потвърди думите му, че целият бранш е готов да излезе на протест.

"Но ние се уморихме от протести, през последните години не знам колко пъти протестираме по отношение на тази тол система и самите ние смятаме, че това не е ползотворно нито за нас като бранш, нито като държава. Голям проблем са фишовете и актове, които са издадени на наши колеги", добави тя.

Йордан Арабаджиев не скри, че един от най-големите им проблеми е липсата на шофьори: "Най-бързо може да се реши проблемът с внос на шофьори от трети страни, след това да се изгради дългосрочна политика за развитие на транспорта и на кадрите в него."

С поскъпването на тол системата Магдалена Милтенова прогнозира, че още населени места ще останат без транспорт.

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от България сутрин
fallback