fallback

Браншът за тротинетките: Да не забраняват карането в паркове докато няма мрежа от велоалеи

"Как да се развие микромобилноста, като се ограничават местата за каране?", попита Ивайло Милчев

06.06.2023 | 08:08 Автор: Михаела Димитрова

На обществено обсъждане е идеята на СОС да има по-строги мерки за използването на електрически тротинетки в парковете. Това предложение, обаче, не среща одобрението от представители на бранша.

"Общината си поставя няколко цели - да синхронизира наредбата със Закона за движение по пътищата, който бе приет преди 3 години, същевременно да мотивира и повиши използването на електрически превозни средства, намаляване на замърсяването на въздуха, увеличаване на информираността. Като цяло да се развие една по-подходяща градска среда. С оглед на целите, решението, което взимат, някак си не кореспондира логически именно с постигането на тези цели", каза управителят на фирма за електрически тротинетки Ивайло Милчев в "България сутрин".

"Предприемат се някакви цели, които очакваме да доведат до определени резултати. Според наредбата причините са - да се намалят конфликтите между ползвателите на тротинетки и пешеходците. Посочват се около 1600 нарушения в рамките на 2 години, което грубо е около две нарушения на ден. Когато правиш предложение, е добре човек да прави анализите и да дава по-задълбочена информация", категоричен е той.

Гостът посочи, че се предлага да се запази максималната скорост на движение с тротинетки, но отделно от това и да се разшири обхватът на забраната и ограниченията.

"Общините имат право еднозначно да легитимират скоростта на движение и да регулират броя на тротинетките и местата за паркиране, в момента тази наредба потвърждава, че скоростта ще бъде до 25 км/ч, но вече се опитва да се вкара забрана за придвижване на тротинетките в парковете", подчерта Милчев.

"Как се опитваш да развиваш микромобилността и да мотивираш хората да карат тротинетки, като същевременно ограничаваш местата, на които могат да ги карат? Съгласен съм, че тротинетките не трябва да бъдат разхвърляни навсякъде, но къде са необходимите места за оставяне на тротинетки?", попита той.

Според Милчев логичната стъпка, която трябва да се предприеме, е да се върви към развитие на инфраструктурата. "Ако си направите проучване едва ли има 100 км велоалеи в София. Преди да направиш забрана, някой да кара в парка, ти трябва да му дадеш възможност да използва тази тротинетка в конкретна велоалея", смята той.

По думите му наредбата не се фокусира върху основните проблеми

"Цялостна мрежа, безплатна инфраструктура, кампании, спазване на правилата на движение и ефективен контрол. Без тези неща не мисля, че това ще бъде работещо", категоричен е гостът.

Гледайте видеото с целия разговор.

fallback
Още от България сутрин
fallback