Хартиеният билет в метрото остава и след 1 юни. Това реши Столичният общински съвет. Причината е големият брой пътници, които го предпочитат. По план от другия месец всички превозни документи в София трябва да са електронни.
"Важно е да се говори какво се случва в градския транспорт, но и да припомним, че нямаме държавен и общински бюджет. С всеки ден ни става по-трудно да планираме това, което ще е необходимо като разходи до края на годината. Извън всичко останало, темата за финансирането става все по-актуална. Колкото повече се губи време, толкова по-тежко ще става положението не само в София, но и във всички общини. Не смея дори да говоря за следващата година", каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев в студиото на "България сутрин".
"Въпреки алтернативите вече повече от 2 години се оказва, че хората дали по навик, или удобство, предпочитат да използват хартиения билет от 1,60, който им дава възможност за едно пътуване с метрото. Въпреки спада на продажбите на този билет, той си остава популярен в метрото, затова беше взето решение от СО да продължим да даваме тази услуга", обясни Дилчев.
По негови думи не повече от 10% от пътуващите с метрото ползват такъв тип билет. "Това беше основната причина да махнем от 1 март перфораторите. Когато се пътува с такъв билет, не можем да направим профил на пътуващия. Не знаем как, колко често го ползва, информация, която новата система за таксуване дава - огромна база данни за анализ как се придвижват столичани. Няма линия последните години, която да не е ускорена, която да не оптимизирана, за да могат гражданите да пътуват по-лесно и по-удобно", заяви директорът пред Bulgaria ON AIR.
"Употребата на този хартиен билет ще продължи след 1 юни, допускаме, че с течение на времето по естествен начин той ще се сведе до количества, които ще позволят в бъдеще неговата елиминация и това няма да се отрази на много хора", подчерта Дилчев.
По негова информация продажбите на билетът 30+ са с 10 пъти повече от тези на билета 60+. "10-12% от пътуващите успяват да се прекачат на две превозни средства, има и такива, които могат да се прекачат и на трето превозно средство", обясни той.
"Има хора, които не знаят за електронните билети, които не ползват често градския транспорт или не са наясно докрай с функционирането на безконтактното заплащане. Колкото и да ползвате този начин на разплащане, накрая на деня ще бъдете тарифирани само 4 лв., като за дневна карта, ако сте превишили тази сума. Това е удобен и популярен начин за тези, които използват инцидентно градския транспорт", поясни Дилчев.
"Градски транспорт става все по-добър, много превозни средства бяха обновени, оборудват се част от новите трамваи, за първи път беше стартиран транспорт, електробуси, въпреки тежката финансова ситуация инвестираме в превозни средства и се надявам столичани да виждат резултата от това нещо", категоричен е директорът на Центъра за градска мобилност.
Гледайте целия разговор във видеото.