България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Козметичен бранд бори вредната пластмаса - защо продължаваме да я купуваме?

"74% от хората в световен мащаб се интересуват каква е опаковката", каза Николай Лазаров

03.05.2023 | 08:10 Редактор:

Ежегодно в световен мащаб се произвеждат 120 милиарда козметични опаковки. Средно с 2,2% годишно се увеличава производството на стъклени флакони за парфюмерията, козметиката и фармацевтичната промишленост.

"В последните години пластмасата влезе като алтернативно решение като по-удобен и финансово, и логистичен начин. Но има един проблем - тази пластмаса започва да се разпада, а много малка част от нея стига до рециклиране. Разпадането на пластмасата между 1 и 5 мм се казва микропластмаса. Когато падне под 1 мм, става нанопластмаса. Освен че замърсява чисто визуално и ние го виждаме, тази пластмаса попада във водата, растенията и накрая - в нас", каза създателят на натурална козметика Николай Лазаров в студиото на "България сутрин".

Той припомни, че в миналото бирата, олиото и киселото мляко са били в стъклени опаковки.

"Това е и нашата методология, която използваме. Искаме да стимулираме потребителите да избират по-осъзнато. Въпреки че последните проучвания показват, че 74% от хората в световен мащаб се интересуват каква е опаковката, а 47% не биха купили, ако опаковката е вредна за околната среда. Много повече хора разбират нуждата от това ние да мислим, важно е да разберем какви са реалните, а не маркетинг подходите, защото напоследък се рекламира биопластмаса", допълни Лазаров в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите му първоначално стъклената опаковка е по-скъпа.

"Голяма част от пластмасовите опаковки не стигат до реалните депа за рециклиране, което също е голям проблем. В Европа е 42%, но в България и други държави е много по-нисък. Като бранд стимулираме осъзнатото поведение, говорим и за емоционална грижа. Процесът е плавен, все повече хора се замислят за вариантите", подчерта Лазаров.

От компанията му почистват опаковките със суровини, които са щадящи околната среда.

Гледайте целия разговор във видеото.