България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Стягаме багажа за великденска ваканция: Как да избегнем неприятни изненади на летището?

Соня Спасова даде съвети кога можем да поискаме компенсация от авиокомпаниите

10.04.2023 | 08:18 Редактор:

Авиокомпаниите очакват затруднения по време на великденските празници. Причината са множество стачки и отменени полети. 

Добре е хората, на които им предстои пътуване, да проявят активност и да проверят в сайта на летището или авиокомпанията дали няма да има проблем с полета им. Очаква се струпване по летищата, заради което хората трябва да отидат малко по-рано. Жалбите обикновено се засилват след празниците. Това заяви директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в ефира на "България сутрин".

По думите ѝ при закъснение на полет имаме право на компенсация, определена спрямо разстоянието. Причината за закъснението обаче трябва да бъде свързана с възможностите на авиокомпанията. За най-масовите полети в ЕС - до 1500 км, тя е в размер на 250 евро на пътник. За такава могат да претендират дори и бебета.

"След втория час на изчакване пътниците имат право на грижа - храна и напитки. Някои авиокомпании дават ваучери, в други случаи пътниците могат сами да си закупят сандвич и кафе, но трябва да запазят касовите бележки", поясни гостът, като допълни, че ако полетът е отложен за следващия ден, можем да претендираме за нощувка и превоз от и до хотела.

Ако причината за отмяната на полета е под контрола на авиокомпанията, пътниците биха могли да претендират и за компенсация. 

В ефира на Bulgaria ON AIR Спасова коментира и как да процедираме при загубен багаж. 

"Веднага след слизането на летището и установяването, че куфарът ни липсва - трябва да отидем на гише за оплаквания, където да попълним протокол. Ако куфарът ни не пристигне до часове или на следващия ден, трябва да се оплачем и на авиокомпанията", отбеляза тя. 

Гостът каза, че още в ситуация със загубен багаж пътниците имат право на разходи за стоки от първа необходимост - бельо и хигиенни материали. Ако куфарът ни не бъде върнат до 21 ден след изгубването му, то следва да бъде подадено ново заявление към авиокомпанията с искане стойността на загубеното да бъде възстановена. 

 

Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.