Седмица преди Великден козунаците на пазара са на цени до 60 лева. Има ли логичното обяснение?
Всички стоки, свързани с празниците, имат добавена стойност - емоцията. С годините думата "промоция" е добила гражданско значение на намаление и отстъпка. След като е така, трябва да се спазват всички изисквания на потребителското законодателство. Те гласят, че за да бъде промоционална, тя трябва да е предлагана поне 30 дни на пазара на старата си цена. Това заяви Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" в ефира на "България сутрин".
Според експерта реалната промоция не гарантира, че определен продукт не може да бъде намерен на по-ниска цена в друг обект.
"Няма как държавният сайт да ориентира потребителите нито да намали цената на продуктите", смята тя, като допълни, че покупките на храни и козметика от интернет крият риск за здравето на хората.
"Ако продавачът онлайн е търговец, можем да имаме претенции към него, каквито към всеки друг търговец", отбеляза Руменова.
Гостът представи и нова нелоялна търговска практика - търговска верига разпространява свои брошури с промоции, но впоследствие изпраща съобщения до няколко онлайн медии, че заложените стоки няма да бъдат налични или че ще бъдат на старата си цена.
Гостът препоръча потребителите да се насочат към алтернативни варианти за празничната трапеза, или да пазаруват по предварително изготвен списък.
"Цената на козунака се определя в зависимост от това какви са добавките. През тази година тя е между 5 и 20 лв. Козунаците по 100 лв. не са масов продукт, по-различни са от традиционните. През последната година много неща се промениха и определено има търговци, които се възползват от ситуацията с високата инфлацията. Препоръчвам преди Великден потребителите да изпробват козунаци от пекарни или магазини, за да изберат най-подходящите за своята трапеза", поясни още председателят на Бургаския съюз на хлебопроизводителите Димитър Людиев.
Гледайте целия разговор във видеото.