Столичният общински съвет (СОС) връща картата за една линия за наземния градски транспорт и за метрото.
"Такъв превозен документ не се предлага в останалите големи европейски градове. Това е от експертна гледна точка. Има и обществено-политически дебат. 3,5% от пътуванията в градския транспорт се извършват именно с картите за една линия. Това решение може да се вземе в рамките на заседанието в четвъртък и да се реализира в средата на март. Решението е от 15 март да бъде възстановена възможността за закупуване на тези карти за една линия", заяви пред Bulgaria ON AIR председателят на Комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков.
Зарков припомни, че цените са такива от 15 години и изтъкна, че за нормалното функцониране на градския транспорт в София са необходими около 400 млн. лева.
"Може би недокрай е добре обяснена нуждата от осигуряване на допълнителна средства. С връщане на картата за една линия няма да се генерират прогнозни приходи в размер на 8 млн. лева. Тези средства трябва да бъдат осигурени от бюджета на софиянци. Важен е този диалог. Над 30 хиляди са гражданите, които закупуват карта за една линия", обясни гостът в студиото на "България сутрин". Предвижда се и разширяване на мрежата на училищния транспорт. Тръгват нови два автобусни маршрута с по-голям обхват, които да осигурят транспорт на учениците от 11 квартала. Това ще доведе до по-малко трафик и съответно - по-малко замърсяване."Целта е в кратко бъдеще да се обхванат повечето училища в централната градска част", отбеляза Зарков.
В столицата е предвидено пускането и на 6 нови автобуса до Витоша. То трябва да се осъществи до един месец.
Гледайте целия разговор във видеото.