Малко преди празниците пуснаха движението в двете тръби на тунел "Витиня" на АМ "Хемус". Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков заяви в студиото на "България сутрин", че е държал този ремонт да бъде завършен преди празниците, за да може хората да пътуват нормално и да няма тапи.
"Така трябва да се работи в България - да има ясен срок, в който даден ремонт да бъде завършен. Смених ръководството на "Автомагистрали" и бях поставил за цел ремонтът да приключи преди зимата. Той беше от изключително значение, хората изстрадаха страшно много време. Ще бъде пуснат трафикът и за тежкотоварните автомобили, което е добре за бизнеса", обясни той.
Ремонтите е трябвало да бъдат завършен до средата на ноември, но това не е станало, защото са били започнати по-късно, стана ясно от гостуването на регионалния министър в студиото на Bulgaria ON AIR.По думите му нямаме изградени повече от половината магистрали, от които имаме необходимост. А за това ни пречат няколко неща:
Няма планове за половината от магистралите, част от проектите са в изключително ранна фаза. Нямаме ентусиазъм да проектираме магистралите. Голямо говорене и малко проектиране. Другият проблем е начинът, по който се финансират магистралите. Ще ни трябват около 20 млрд. лв. да построим всички магистрали. Политиците трябва да помислят кои магистрали може да ги построи държавата. Магистралата Русе - Маказа успяхме да я придвижим напред. В средата на следващата година ще се строят два участъка от тази магистрала
Според арх. Шишков вината я носят политиците, тъй като не са планирали всички магистрали, а и не излизат пред хората да кажат, че не могат да построят всичко с държавни пари. Той е на мнение, че частично някои магистрали може да бъдат дадени на концесия."В момента имаме два варианта - магистрала "Хемус" да бъде спряна и да не плащаме. Ако някой има проблем с прокуратурата, са хората, които са подписали договорите - шефовете на АПИ и от държавното дружество "Автомагистрали". В договорите инхаус това е изкривено - възлага се от АПИ на "Автомагистрали", но те нямат капацитета да построят магистралите и започват да сключват договори за материали и техника", каза още арх. Шишков.
С постановление на Министерския съвет са коригирани с между 10 и 30% заплатите в АПИ и Кадастъра."Проектът за "Струма" - до края на януари трябва да бъде приключен анализът на мерките. Ще има ясна стратегия до май месец да имаме разрешително за строеж на определен участък. Казват в пленарната зала, че само проектираме. Проектираме, защото нямаше проекти. Имам идеята да възложим за проектиране всички липсващи магистрали", посочи още шефът на МРРБ.
"Продължавам да твърдя, че теренът за Детската болница е изключително добър. Ще пусна заповед за допускане на подробен устройствен план. Това е национален приоритет и затова е национален обект", изтъкна министър Шишков.
Той алармира, че проблемите във ВиК мрежата започват да стават много големи, когато станат видими.
"Канализационната мрежа на България не е в по-добро състояние от това на пътищата. Ако държавата не инвестира във ВиК мрежата, тогава водата ще стане непоносимо скъпа", предупреди регионалният министър.В момента се коментира дали да не бъде отложено частично предвиденото двойно увеличение на цените на винетките.
Гледайте целия разговор в следващото видео: