fallback

Нужни са не по-строги санкции за нарушителите на пътя, а тяхното изпълнение, смята експерт по пътна безопасност

Годините наслагване на чувството за безнаказаност са си казали своето, коментира Илия Тодоров

28.09.2022 | 09:06 Автор: Елеонора Танева

Войната по пътищата продължава, въпреки полицейските акции, които бяха засилени след катастрофата на бел. "Черни връх", в която Георги Семерджиев връхлетя и уби две млади жени. И в последния фрапиращ случай от Околовръстното на София виновният водач се оказа пиян и дрогиран.

"Въпросът е защо този човек е на пътя след 35 фиша, защо има автомобил и е на свобода. Не е въпрос, когато убие човек, тогава да го вкарваме в затвора, това няма да върне тези хора. Когато имаме някой, който 30 пъти е хващан с такова поведение, е въпрос на време да отнеме човешки живот. Трябвало е да му се отнеме автомобила, да му свалят номерата и ако продължава - да бъде вкаран и в затвора, за да не може физически да отнеме живот", коментира Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров в студиото на "България сутрин".

По официални данни всеки месец при проверки на пътя се установяват по 500 пияни и дрогирани шофьори. Но експертите са убедени - пътната безопасност не въпрос само на глоби или да се строят по-безопасни пътища.

"Годините наслагване на чувството за безнаказаност са си казали своето. Хората не осъзнават колко е опасно това. Трябва да управляваме, така че да не ни е страх от проверките, а за собствената ни безопасност. Трябва да минат няколко поколения, трябва да се научат законите на физиката, за да знаеш, че не е правилно да возиш детето си право в автомобила по магистралата. Да не говорим за употребата на наркотици. И най-суровото наказание, ако има шанс да ти се размине, няма как да има превантивен или възпитаващ ефект", добави Тодоров пред Bulgaria ON AIR. 

И е категоричен, че стремежът не трябва да е към по-строги наказани, а към събираемостта на глобите и изпълнение на санкциите. Тодоров посочи, че наказанията за превишена скорост в градски условия не са ниски, но събираемостта им е около 50%, което води до чувство за безнаказаност.

"Не размерът на санкцията, а нейната неизбежност възпира. Трябва кардинална смяна на Закона за движение по пътищата. От избори в избори това сякаш отпада като приоритет, всеки ден умират хора и този закон има нужда не от ремонт, а от тоталната му подмяна", каза още Тодоров.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback