България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Защо разбрахме погрешно е-здравеопазването и искаме направление по телефона?

"Между 14 и 15 септември всички родители решиха да доведат децата си на профилактичен преглед", каза д-р Мирослав Спасов

19.09.2022 | 08:30 Редактор:

Лекари все повече се оплакват, че след въвеждането на задължителните електронни направления и рецепти изпадат в пълна безпомощност и невъзможност да обслужват пациенти си. 

"Основният проблем, който стои пред всички общопрактикуващи лекари в България, е нежеланието на българския пациент да дойде до лекарския кабинет. Най-често се обажда по телефона с искането да му бъде издадено направлението, без да се осъществи необходимият преглед", посочи общопрактикуващият лекар д-р Мирослав Спасов в студиото на "България сутрин".

По думите му българинът погрешно е разбрал идеята за електронно здравеопазване

"За съжаление, доста често се случваше лятото, наши пациенти, когато са на почивка на морето, да се обаждат по телефона с искане да бъде издадено направление", каза лекарят.

"Издаването на направлението става само след преглед в лекарския кабинет, след подпис от амбулаторния лист и след необходимите изследвания. Идеята на е-здравеопазването е да се изготви електронно досие на пациентите. Изключително затруднение се получава в нашата практика пациентът да звъни в удобно за него време с искане за направлението, което не е подходящо за консултация, след като се извърши лекарски преглед", каза д-р Спасов пред Bulgaria ON AIR.

Неговото мнение е, че куриозът в началото на учебната година е, че всички деца до 18 години подлежат с определена периодика на профилактични прегледи и са започнали доста по-рано да звънят на родителите, но отново се чака в последната минута. 

"В резултат на което между 14 и 15 септември всички родители решиха да доведат децата си на профилактичен преглед. Случва се много често родителите да искат да бъде издадена бележка без дори детето им да е преминало преглед", допълни гостът. 

Д-р Спасов смята, че е добре е да останат и направленията на хартия, защото невинаги, когато е на домашен преглед или е приключил работното си време и пациентът го потърси за медицинска помощ, ако не си носи лаптопа - няма как да издаде бележка. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
 


3
0 rate up comment rate down comment 0
Георги Томов
преди 2 години
То цялата здравна система е недоразумение! Електронните рецепти и направления бяха улеснение!.... но пак пациентите са криви. Болниците водят паци ентиге си като болни при тях и в същото време са и на работа. Но това никой не го знае!!!!! Сигнализирай за неуместен коментар
2
1 rate up comment rate down comment 0
Подигравка
преди 2 години
С българския народ, облекчение, но за кого? Сигнализирай за неуместен коментар
1
2 rate up comment rate down comment 0
Подигравка с българс
преди 2 години
Нито за пациента, нито за лекаря..честито ни поредната безумна реформа Сигнализирай за неуместен коментар