България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Такситата настояват за поскъпване с 30%, реален е рискът да изчезнат от София

Петър Владимиров и Красимир Цветков от Националния таксиметров синдикат посочиха проблемите пред бранша

30.08.2022 | 08:13 Редактор:

Нов скок в тарифите на такситата от нова година - това прогнозират от бранша заради рекордно високата цена на метана. Само за месец той е поскъпнал с 47%. 

Предвид цената на метана, с колкото и да скочат таксиметровите услуги, ще е недостатъчно. Таксиметровите шофьори изнемогват, вече работим на загуба. Надяваме се да се вслушат и с 30% да повишим цената, за да има таксита в София", заяви в "България сутрин" Петър Владимиров от Националния таксиметров синдикат.

"50% от оборота на таксиметровия шофьор отива в гориво. Не слагаме застраховки, данъци и наем на автомобили. За шофьора остават едни 20%", настоя той.

"Това са шокови мерки, но нашият бранш е поставен в ситуация, в която не може да контролира самостоятелно своите цени. От момента, в който въведохме настоящата цена, при нас скокът е 400%. Пет години функционираме в условия на нелоялна конкуренция и нерегламентирани превози", каза на свой ред колега му Красимир Цветков.

Двамата посочиха, че от миналата година до март месец 2022 г. в София има с около 30% по-малко таксиметрови автомобили. Има реална опасност столицата да остане без таксита, тъй като рязко са скочили и наемите на самите коли, алармираха гостите от Националния таксиметров синдикат.

По думите на Владимиров и Цветков пред бранша е заложен още един огромен проблем, този с касовите апарати в такситата - как точно трябва да бъдат променени и какво трябва да се смени. Те добавиха, че мярката с отстъпка от 25 ст. на литър гориво не работи за такситата.

Столичната община е поискала информация колко таксита се движат на метан в София - оказва се, че това са 85% от автомобилите. 

"Сега много от колегите преработиха автомобилите, това обаче е скъпо упражнение. Вместо метан, слагат пропан-бутан", отбеляза Владимиров.

Оказва се обаче, че не всяка кола може да бъде преработена, защото се губи гаранцията ѝ. Сериозен е проблемът и с документирането на преработването.

"В КАТ не е предвиден механизъм да бъде въведено трето гориво. В момента, в който на метановия автомобил му сложиш газова уредба и отидеш да я узакониш, автомобилът става на бензин или на пропан-бутан. Има административни пречки, тук е ролята на ДАИ и КАТ. От един месец се опитваме да намерим ресорния министър, но нямаме контакт", каза още Цветков.

Как се справяте с постоянното поскъпване на стоките и услугите?

С все повече лишения и ограничаване на разходите.
68%
Предимно със заеми и кредити.
4%
Държавните мерки срещу кризата дават резултат и това облекчава положението ми.
2%
Доходът ми е достатъчно висок, за да не се налага да се ограничавам.
15%
Налага се да работя допълнително, за да ми стигат парите при тази цена на живота.
10%
Общо 1731 гласа

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
1 rate up comment rate down comment 5
boceto
преди 2 години
Не ни трябват таксита в София . Да ги забранят със закон . Движението е адско в София . Шофьори да могат да стават , след като , навършат 20г ! Щом вземеш ш. книжка 5 г караш със стикер нов шофьор . независимо на колко години си я взел ! Ще се научим и без таксита да стигаме до там докъдето искаме ... Сигнализирай за неуместен коментар