Федералната авиационна администрация и Европейската администрация за авиационна сигурност, както и други институции, регулиращи индустрията многократно предупреждаваха през последните месеци, че регионът не е сигурен, предупредиха авиокомпаниите по възможност да избягват тези маршрути.
Много от тях се съобразиха до известна степен, но това е основен ешелон на полети между Европа и Азия, Близкия и Далечния Изток.
През територията на Украйна, над територията на Кримския полуостров преминава голяма част от въздушния трафик по тези дестинации.
Сега основна част от трафика е пренасочен на юг, включително и над територията на България прелитат самолети по тези дестинации.
Това е втора катастрофа на един и същи тип и модел самолети на една и съща авиокомпания за последните няколко месеца. Вече се говори обаче за терористичен акт.
Под 5% е вероятността за авиационен инцидент, смята Александър Богоявленски.
Разследването на инцидента би трябвало да се води от Украйна, която има правомощията да покани другите заинтересовани страни-САЩ и Малайзия. Ключовият въпрос е кой е води разследването и какво ще покаже то.
Има сериозни опасения, че черните кутии може да се промени, заяви Ал. Богоявленски.
Необходима е специална техника, с която да се отворят кутиите, с такава разполага американска компания.
Сериозно притеснение е достъпът до мястото на инцидента.
Коментар на журналиста Ал. Богоявленски в Сутрешния блок на България он ер на 18 юли.