България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Как и 22-ро СЕУ "Георги Раковски" се оказа най-желаното езиково училище в София

Директорът Елена Кърпачева: Най-големият интерес е към паралелките с английски и испански

13.07.2022 | 08:22 Редактор:

Нова мода се очертава сред кандидат-гимназистите през тази година. Учениците не кандидатстват в елитни езикови гимназии, а предпочитат други училища, които обаче предлагат езиков профил. Тази година най-много ученици са поискали да учат в 22-ро средно езиково училище "Георги Стойков Раковски".

"22-ро училище е с традиции. То винаги е много желано. Основано е много отдавна. Още от цар Борис III е било 2-ра мъжка софийска гимназия. Ние ставаме все по-добри. Много важно е, когато екипът работи като едно цяло, когато е спокоен, когато му се дава възможност да бъде иновативен и креативен, тогава и отношенията учител - ученик са други", каза директорът Елена Кърпачева в "България сутрин".

Тя изтъкна, че учениците получават отлично образование и това се вижда спрямо това в какви университети влизат. По думите ѝ самата атмосфера в училището е добра - има много извънкласни занимания и клубове. Директорът добави, че учениците са въвлечени в училищния живот. 

"Най-големият интерес е към паралелките с английски и испански. Имаме две такива паралелки, една паралелка английски с немски, две паралелки испански с английски и една STEM паралелка с интензивен испански и профили биология и химия. Най-трудно и с най-висок бал се влиза с английски и испански", поясни Кърпачева пред Bulgaria ON AIR

Тя обърна внимание, че в гимназията няма текучество на учители, а има приемственост. Директорът добави още, че е осигурила спокойствие и свобода на учителите да се развиват и да творят. Според нея пандемията не е оказала негативно влияние върху качеството на образованието в гимназията.

"Въпросът с мандатността на директорите е много спорен. Директорът, за да стане наистина добър и да си изгради позиции, трябва да минат поне 4-5 години. Ако има мандатност и го сменят след 5 години, идва следващият, който пак започва да се учи отначало. От тази гледна точка не е много удачно да има мандатност. Въпросът има и друга страна. Директорът може без да иска, да започне да се пуска по инерция, тоест да загуби тази първоначална мотивация и това ще се отрази негативно върху екипа, учениците и върху развитието на училището", коментира Кърпачева. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК