Предвижда се въвеждането на времеви билет в градския транспорт в София.
"Приходите в София са намалели драстично. Субсидията ни като община се увеличи двойно. Войната засили нагоре цените на енергийните ресурси. Чувам, че в парламента има предложение за половината компенсация, необходима на общината. В тези години на пандемия си написахме домашното, изгради се тази система за билетите. Направени са над 100 оптимизации на транспорта, така че той да бъде по-ефективен", каза в "България сутрин" Прошко Прошков, член на комисията по транспорт в СОС и заместник-председател на СОС.
"На водача работата му не е да продава билети. В интернет вече всеки може да си закупи билет или електронна карта. Билетът си остава 1,60 лв. и мога да се возя колкото пъти искам в рамките на 30 минути. В последното превозно средство, ако се кача до 29-ата минута, също ми важи билетът. Системата отчита времето, в което влизаме. При абонаментната карта валидираме. 95% от пътуванията в София с едно-две прекачвания ще се покриват от билета от 1,60 лв.", обясни Прошков.
"Няма промяна в цените на абонаментните карти. Годишната карта е безалтернативно по-евтина. Въведохме и 24-часова карта в новата тарифна политика, която ще се приеме след 20 юли. Градският транспорт е длъжник по отношение на скоростта си, но няма по-добра алтернатива от него", подчерта Прошков.
Той изтъкна, че икономическата рамка е показала 143 млн. лв. дефицит. Съкратени са няколкостотин човека от администрацията, а оптимизации се правят постоянно.Има предложение за по-висока цена на билета за метрото, отбеляза Прошков.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК