Превозвачите и регионалното министерство се договориха за работна група, която да разгледа предложенията на бранша за тол таксите.
"Очакванията ни са високи, тъй като излязохме от сферата на политическите говорения, протести и седнахме на масата с числа, и да покажем нашите изчисления. Тол системата представлява един много могъщ инструмент, който при неправилна употреба ще създаде много голям инфлационен натиск. Ние трябва да направим така, че този инструмент да доведе минимални оскъпявания за хората, а от една друга - да запазим малките и средни транспортни предприятия", каза управителят на голяма транспортна фирма Веселин Стоянов в студиото на "България сутрин".
Според него увеличение на тол таксите ще доведе до затваряне на бизнеси.
"Един автомобил, изминавайки пробега си за месеца и заплащайки близо 2 300 лв. тол такса, в рамките на една година прави малко над 27 000 лв. До преди въвеждането на тол таксата през 2020 година, годишната такса, която плащаше един товарен автомобил, беше 1 300 лв. Всякакви упражнения, че превозвачите не плащаме, са неверни", допълни Стоянов в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той поясни, че в България има регистрирани над 86 000 камиона и над 3 млн. леки автомобили.
"Ние плащаме от над 100 пъти повече, отколкото плаща една лека. И плащаме над 10 пъти повече, отколкото беше винетната такса. Очевидно проблемът не идва от тежкотоварните автомобили, които са регистрирани в България. Никой не е направил одит за тол системата, не се показва какви пари са събрани", подчерта Стоянов.
Превозвачите ще настояват да бъдат създадени транзитни коридори.
"Товарните автомобили, които извършват транзит, плащат по-малко, отколкото плащаха преди време с директна такса. Но е много важно да няма подпомагане само на нашите превозвачи, тъй като Европейският съюз ще ни наложи санкции. Тази тол система съществува заради глоби, а не защото събира парите правилно", категоричен е Веселин Стоянов.
Гледайте видео с целия разговор.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК