От 9 май 2022 г. ще може да се сменя онлайн адресната регистрация в цяла София. В момента може да се смени адрес по електронен път, но само в някои райони на столицата.
"Това е първата стъпка по изцяло новата философия, разработена за електронни услуги. СО много отдавна работи по дигитализацията. Преди година и половина започнахме работа и по един много интересен проект с Bloomberg Philanthropies, с тяхната финансова подкрепа за наемане на глобални експерти по електронно управление", посочи заместник-кметът по дигитализацията на София Генчо Керезов в студиото на "България сутрин".
По думите му СО е разработила нова философия за това как да се конструира една електронна услуга като продукт, така както хората очакват да използват каквито и да е електронни продукти на бизнеса.
"Стартирахме пилотно в район "Студентски". Тази услуга за първите 3 месеца беше използвана над 10 пъти повече от всички електронни услуги за района в последните 6 г. Иновацията е изцяло новият подход за работа и липсата от необходимост от това да имаме предварително изваден верифициран електронен подпис", подчерта събеседникът.
Той изтъкна пред Bulgaria ON AIR, че е намерена вече технология, чрез която да се идентифицираме изцяло от телефона си, а след това да подпишем заявленията си и да предоставим съответните документи.
Керезов информира, че самата промяна онлайн на адресна регистрация, в случая, когато ние сме собственик на имота, ще отнема около 10 минути максимум. И добави, че все още съществува изискването за предоставяне на копие от нотариалния акт.
"Подготвяме пакет от редица мерки, които да улеснят хода на електронните услуги в една община. Това е просто архаично законодателство, което не е било променено във времето. Имаме назряла нужда в обществото това да се случи вече", коментира гостът в студиото.
Запитан кога ще се достигне до автоматизиране между институциите в една община, Керезов изтъкна: "Миналата година стартирахме подобен проект поне за най-използваните услуги във всички общини в страната - да разработим такава автоматизирана система да не се налага администраторът да прави ръчна проверка. В момента, в който гражданинът направи заявление за услуга, всички удостоверения, проверки, да станат автоматично за най-ползваните услуги".
За днешната конференция "Дигитална София" Керезов каза, че е първата по рода си общинска такава за "умния град".
"Събрали сме всички заинтересовани страни, които работят по тези теми, наши ресори, общински предприятия. Ще имаме 4 панела. Първият ще бъде свързан с това какво се прави в общината в посока "умен град". Вторият ще бъде воден от Комисията за регулиране на съобщенията - идеята е да видим каква е инфраструктурата и правната рамка, за да се случи "умният град". Третият ще бъде "Говори бизнесът" - компаниите, които предоставят технологични решения за "умен град", а четвъртият - "Финансиране", завърши той.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК