Влезе в сила ограничение за движение на автомобилите до 30 км/ч в част от центъра на София. То важи за улиците в карето между булевардите "Пенчо Славейков", "Прага", "Скобелев" и "Витоша".
"Най-важният ефект, който се цели, е повишаване на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Неслучайно е подбрано това каре, тъй като в момента вътре имаме достатъчно инфраструктура, която физически ограничава скоростта на движение, така че да се гарантира спазването на тази забрана", коментира Димитър Петров от Дирекция "Управление на трафика" в Столичната община в ефира на "България сутрин".
Той поясни, че има изградени изкуствени неравности и е запазено еднопосочното движение, както и правилото на дясностоящия.
"Това решение за "Зона 30" наистина е доказано, че води до подобряването на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Правейки една такава зона по-сигурна от гледна точка на пътните условия, се стимулира използването на велосипед, тротинетки и други алтернативи на личния автомобил", каза още Петров пред Bulgaria ON AIR.
Гостът обърна внимание, че този проект е бил обсъждан с множество неправителствени организации и заинтересовани лица. Той добави, че е имало различни спорове, но вече повечето неща в проекта са изчистени и сега има една добра концепция.
"През следващите месеци ние ще наблюдаваме местата, на които има предпоставки за нарушаване на това ограничение, така че впоследствие да го преведем в състояние, в което да не допуска движение с повече от 30 км/ч. Крайният ефект от въвеждането на такъв тип зона и разширението ѝ в града е да се създаде един навик на водачите, когато карат по малките улички, да свикнат, че трябва да шофират с по-ниска скорост и повишено внимание", изтъкна Петров.
Той поясни, че навсякъде, където има желание от гражданите и районната администрация в града, може да се въведе такава зона, но трябва да има определени условия.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК