Цялата магистрала "Хемус", ако не бъде прекъсвана работата, може да бъде завършена през 2027 г. Този срок казаха експертите от АПИ. Към момента тя дори не е нарисувана в 7-и и 8-и участък. В момента я чертаем, търси се ново трасе. 2024 г. винаги е било лъжа и предизборно обещание.
Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов в студиото на "България сутрин".
"Сключени са незаконни договори. Дадени са авансово 34-35%, а има и 15% неустойка. Лош договор, ама договор, и трябва да се изпълнява. Целият народ плаща греховете на ГЕРБ. С цялата си наглост ме питат защо съм ги плащал - защото сте ги подписвали! В четвърти и пети лот има незаконни строежи. Трябва да внеса в НС разрешение за изход от ситуацията", обясни още министър Караджов.
"Заради протести на тежкотоварните превозвачи се e стигнало до компромис да не плащат нищо за второкласни пътища. Задължен съм да поставя въпроса дали е справедливо да продължи да бъде нулева тази ставка. Винетките издържат 2/3 от системата, а ТОЛ таксите за тежкотоварните - една трета", коментира вицепремиерът в студиото ни.
Той очаква до 2-3 седмици превозвачите да му изпратят предложения, за да се стигне до справедливо решение на казуса. Министър Караджов не смята, че това ще доведе до загуби за самите превозвачи."Само поддържката струва 1,2 млрд. лв., а в момента се събират по-малко от половината. Тежкотоварните автомобили въздействат в по-голяма степен на пътя. Незначително е въздействието на леките автомобили", подчерта вицепремиерът.
Според него в ТОЛ системата има вградени редица технически недостатъци, които по варварски начин удрят като с бухалка по превозвачите и гражданите. С месеци не се доставят компенсаторните такси, а самите те са прикрит вид глоба за нарушение и не може да се обжалва, изтъкна Гроздан Караджов. "Ангажирах се до 3 седмици да се направи бърз одит на системата. Ще адресирам проблема с посредниците, с недостатъците в системата, които по недопустим начин тероризират пътуващите. От одита на ТОЛ системата очаквам да ми препоръчат как да разрешим тези проблеми", каза още регионалният министър.Изработена е нова система от индикатори, по които се измерва качеството на ремонтирания път. То обаче няма да се прави от АПИ, а от неправителствени организации. Върху всички поръчки ще има надзор за почтеност и опасност от корупция.
"Не може да завършим 5 моста над Дунав за една година. Те зависят от Румъния, не може да предвидим какво ще бъде тяхното отношение. Можем да започнем един мост или повече. Ще работим за нови 4 моста", заяви още министър Караджов.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК