През последните седмици зачестиха сигналите за измами с ремонти на покриви от мними майстори. Как можем да се предпазим и какви са правата ни?
"Това не са редки случаи, има ги в практиката. Винаги е важно да направим подготовка, когато правим такива ремонти. Ако може да проверим фирмата, която ще извършва ремонта, да получим повече информация за нея. Това винаги помага. Когато се използва състоянието на клиента, това се нарича агресивна търговска практика. Това е, когато му се предлагат услуги, които не е поискал, или е в положение, в което не може да откаже", каза председателят на Сдружение за правна помощ на потребителите адвокат Димитър Деков за "България сутрин".
Той подчерта, че всички тези ситуации са уредени от Закона за защита на потребителите.
"Агресивните търговски практики са забранени. Човекът трябва да се обърне към най-близките си, след което да потърси и специализирана помощ - адвокат, КЗП. Когато възникне спор между потребител и търговец, обикновеният начин за решаване на спорове са пред съда, но често заради ниската стойност на този спор потребителите решават да не се занимават. Оставят го където е, защото повдигането на една съдебна процедура е достатъчно дълга и достатъчно скъпа, не оправдава повдигането ѝ при такъв спор", допълни адвокат Деков в ефира на Bulgaria ON AIR.
По думите му точно заради това хората не са склонни да отнасят споровете си в съда.
"Надявам се, че в България ще развием алтернативна система за решаване на потребителски спорове, която предлага бърза и ефективна защита на правата на потребителите. Тази процедура ще бъде евтина, възможно е да се направи и онлайн. Тя ще облечи не само потребителите, но и съдебната система", посочи още адв. Димитър Деков.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК