Кирил Петков, Джулиана Гани и "ваксина Ковид" са сред най-честите търсения на българина в Google през тази година. Това показва световно проучване.
"Тази класация ни казва, че всички потребители търсим в Google това, което не знаем. Тази година беше супер интересна от гледна точка на маркетинг и социология в България. Това, което видяхме като ключови думи са политика, спорт, лайфстайл и малко храна", коментира експертът по комуникации Максим Бехар в "България сутрин".
Психологът Младен Владимиров посочи, че тези данни ни показват, че се е обърнал процесът.
"Сега социалните мрежи задават тенденции. Нямахме хубава кампания, за да питаш Google какво е Ковид ваксина, значи ти си останал в един информационен вакуум. Ние вероятно нямаме толкова доверие на традиционните медии. Дано да имаме достатъчно добър филтър, за да можем да отсяваме информацията", добави той пред Bulgaria ON AIR.
Според Бехар, хората, които са на първите места в класацията, са тези, които са създавали новините през изминалите месеци и са били активни.
"В тази класация го няма Бойко Борисов и Слави Трифонов. Хора, с които ставаме и лягаме в последните 15 години. Защо? Защото потребителите знаят за тях", добави експертът.
"Ако светът беше Ковид-19, то България беше политика. Ние си говорихме само за политика. Това показва, че в традиционните медии ние имахме достатъчно много фалшиви новини. Активният човек има два инстинкта - борба и бягство. Когато му е трудно, той търси да се пребори чрез повишаване на нивото си на информираност. Понеже няма доверие на информационните канали", обясни Владимиров.
Според него нашето общество търси сигурност, защото няма кой да му я даде.
"Две неща ме учудиха. На първо място в търсачката с "какво" - е "какво да ям", което за мен е страхотно учудване. Вече до такава степен сме изчерпали идеите си. Другото, което ме учуди е, че сред рецептите на първо място са яйца по панагюрски. Това не е екзотична манджа", каза Бехар.
Владимиров подчерта, че в информационната кампания за ваксинация са били объркани посланията.
"Цялото говорене около Ковид-19 беше, че Ковид-19 е нещо безобидно и че Ковид-19 е нещо страшно. Това беше медицинското говорене", добави психологът.
Бехар настоя, че няколко правителства през тази година и различни хора, които се занимаваха с Ковид-19, не са си мръднали пръста да направят елементарна комуникационна кампания.
"Видяхте колко се подмлади Народното събрание. Със сигурност всеки, който излезе и е нов, ще бъде търсен. Ще търсим информация, защото нови млади хора влязоха в Народното събрание и ще видим дали това са интелигентните българи, които са завършили в чужбина или ще е повече като предишното", коментира още Владимиров.
"Очаквам през 2022 година първите 7 от 10 имена в търсачката да бъдат хора, които са в политиката. Голяма част от тези хора досега са се занимавали с бизнес. Струва ми се, че тези хора ще бъдат по-прагматични. В класацията не видях никъде брандове, което значи, че пандемията малко ни е свалила на земята", обясни Бехар.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години