След проверка в РСМ е установено, че автобусът-ковчег от АМ "Струма" не е имал лиценз за международен превоз на пътници.
"Автобусът е бил съвсем нов, на 3 години. Такъв автобус, който се използва само за екскурзии, а не за товарни линии – не може да се амортизира за 3 години. Да не търсим под вола теле. Има по-важни причини, един документ в лиценза не е водещото", заяви председателят на Българската федерация за пътнически транспорт от инж. Георги Милошев в студиото на "България сутрин".
Според него автобусът, макар и нов, е пламнал като факла.
"Автобусите са най-скъпото и сложно съоръжение в пътя. В него има страшно много неща и не дай си Боже, ако се запали, той гори като факла. Защото материалите са изкуствени. Пътниците вероятно са загинали от задушаване, защото тези материали горят отвратително и със страшна миризма", обясни инж. Милошев пред Bulgaria ON AIR.
Председателят на Българската федерация за пътнически транспорт обърна внимание на въпроса дали е имало втори шофьор, който да окаже помощ на пътниците, тъй като според него първият е загинал още в самото начало.
"Дистанцията е дълга и предразполага наличие на двама шофьори. Вторият е оторизиран както другия, знае къде са пожарогасителите. Иначе пътниците какво да правят, не знаят как се работи с пожарогасители. Пламне ли веднъж автобусът, много трудно се гаси", категоричен бе инж. Милошев.
Според него всичко е могло да се предотврати, ако автобусът е бил спрян от контролните органи.
"Една такава проверка би осуетила повторно преминаване на автобуса или зловеща катастрофа. Контролните органи са изключително важни. Всеки може да проверява автобуса, но най-вече ДАИ", посочи той.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК