fallback

Онлайн пазаруване - за какво да внимаваме и как да се пазим от фалшива информация

"Трябва да бъдат класифицирани нещата, които облъчват потребителите", каза Димитър Маргаритов

22.10.2021 | 08:31 Автор: Жаклина Иванова

За онлайн търговците да бъде забранено да публикуват фалшиви и неверни отзиви на потребители. Това предвижда проект за промени в Закона за защита на потребителите.

"В онлайн пространството никога нищо няма да изчезне. Трябва да се направи опит да бъдат класифицирани нещата, които облъчват потребителите по различни начини, за да може те да бъдат наясно дали посланията са автентични. Това е една от целите на проекта, който беше приет от Министерския съвет", посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на "България сутрин".

Той обясни, че в проекта се въвеждат задължения за доставчиците на онлайн местата за електронна търговия  - да бъдат по-отговорни към потока на информация, който се изсипва към потребителите.

"Те ще имат задължения занапред да предоставят критериите, по които се осъществява класирането в търсачките, които виждаме навсякъде в платформите на онлайн магазините", уточни Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

Събеседникът каза, че това ще се случи чрез ясна информация за потребителя - да види всеки по какви признаци е осъществено това класиране.

"Освен търговеца в един онлайн магазин, може да има и други, които използват тази платформа. Този, който стопанисва магазина, трябва да ви информира, че това класиране е направено например на база най-много търсения, най-много автентични отзиви от потребители, най-много сключени сделки с потребители. Тогава ще можете да сте наясно защо най-отгоре ви се появят търговецът "Х", подчерта председателят на Комисията за защита на потребителите.

Маргаритов посочи, че лицата, които стопанисват онлайн магазините, ще бъдат длъжни да информират потребителите и за това кой от тези, които са в списъка и предлагат стоки, е търговец и кой е физическо лице.

"Потребителското законодателство защитава потребителя, когато той си купува стока от търговец", заяви той.

Най-честите оплаквания при онлайн пазаруването са свързани с правото на отказ или разминавания между това, което е поръчано и това, което е доставено.

"Някои търговци препятстват това право на потребителите. Когато пазаруваме в интернет, в огромния брой случай, имаме право да върнем закупеното в 14-дневен срок, и то само защото то не ни е харесало", добави Маргаритов.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback