Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
Проект "Знание без граници" се насочва към обучение на учители чрез множествена интелигентност. Какво може да помогне на учителите в преподаването и комуникацията им с децата?
"Множествена интелигентност е създадена през 1983 г. теория. Всеки човек се ражда с 8 типа интелигентности, които се развиват по различен начин. Те се състоят от два компонента - вроден и придобит в развитието. Вроденият компонент определя степента на развитие. Това са силните страни на едно дете. Затова започва този подход да се въвежда в педагогиката", обясни лекторът Рая Стайкова в "България сутрин".
По думите ѝ целта е учителите трябва да получат знание как да използват тези техники. Множествената интелигентност давала цялостна система за използване на техниките, а от 8-те типа интелигентност в сегашната система на образование у нас, били засегнати само два.
"Имаме партньори от почти цяла Европа. Прилагането на една теория е много по-различно от това да го прочетеш. Идеята е учителите да прилагат несъзнателно част от тези техники. Много от тези неща вече се случват, но не са систематизирани. Идеята е учителите да видят по-голямата картинка и да им се даде инструмент, който да ползват за разчупен модел за преподаване на знания", каза лекторът Ивайло Бонев пред Bulgaria ON AIR.
Практиката на партньорите на "Споделено знание - без граници" показвала забележителни успехи - без стрес при децата, a родителите получават голяма информация как да ги възпитават.
Проектът е финансиран по програма "Еразъм+" и в момента се организира мрежа за обмяна на информация между учителите и споделяне на добри практики.