„Нужно е по-тясно сътрудничество между държавата, бизнеса и университетите относно това от какви кадри се нуждаят конкретни сектори“, каза в сутрешния блок на Bulgaria On Air
Атанас Райков, мениджър “Мобилни продукти и услуги с добавена стойност” във Виваком. Компанията е партньор на конференцията “Образование и бизнес“, организирана от три водещи икономически медии – Bulgaria ON AIR, Investor.BG AD в партньорство с Bloomberg, която ще се проведе на 24 март. Събитието цели да очертае проблемите в средното и висшето образование в България и да потърси възможности за тяхното решение.
Според Райков ролята на държавата е ключова при определянето на образователната политика и подготовката на кадри, от които наистина има нужда. „Ние вярваме силно във взаимното сътрудничество между държавата, висшите учебни заведения и бизнеса. Това е дългосрочна инвестиция в развитието на младите хора в България. В този смисъл стажантските програми са изключително важни. Вече обявихме старта на нашата стажантска кампания. Тя ще бъде най-голямата в страната до момента. Обявили сме 110 позиции за млади хора, които ще получат добра възможност да започнат кариерното си развитие“, обясни Атанас Райков и подчерта, че самият той е бил продукт на стажантска програма, когато преди 9 години е отишъл във Виваком.
„По време на стажа си, младите хора получават както практически знания от едни от най-добрите професионалисти в различни области, така и възнаграждение за положения труд в компанията. Част от програмата им е и преминаването през специално създадени за тях обучения по бизнес поведение и презентационни умения. Организирането на екипни презентации им позволява да практикуват наученото и да бъдат оценени от професионална публика. За тях по традиция всяка година се организира и тийм билдинг, на който стажантите могат да разкрият лидерските си качества, уменията и съзтезателния си дух“, посочи още Райков.
Според него всяка година около 30% от стажантите остават на постоянна работа в компанията след приключване на стажа.