Разширяват двойно "синята зона" в София. Планира се и увеличаване на "зелената" с над 500 места. Предложенията ще бъдат внесени за гласуване в Столичния общински съвет до месец. Какви са позитивите и негативите от това предложение?
"Не говорим за сериозно разширяване на зоните за платено паркиране. Една част от "зелената зона" става "синя". Зоните за платено паркиране както в Европа, така и по света имат една основна цел - да демотивират идването с коли по централните части на големите градове", каза зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Зафир Зарков.
По думите му това води до по-чист въздух, по-малко шумово замърсяване и по-малко трафик.
"Това е и поредната стъпка, която в последната година сме обсъдили. Една част от "зелената зона", която буферира именно "синята зона". И затова нерядко "зелената зона", която е близо до идеалния център на града, се превръща в паркинг, защото са по-евтини и може престоят на автомобила да бъде повече време. Това води до по-трудно място за паркиране на живущите. Когато има по-сериозни ограничения за автомобилите, няма начин това да не доведе до намаляване на тяхното присъствие в идеалния център", допълни Зарков в ефира на Bulgaria ON AIR.
И подчерта, че подобряването на условията в градския транспорт също е изключително важно.
"Централните градски части в големите градове са подложени на този натиск от автомобили. Също така в район "Средец", "Оборище". Нашият град остава рекордьор по притежаване на автомобили от хората. Така че това ще става все по-голямо предизвикателство. Ние ще трябва да намерим адекватните решения, за да можем нашият град да диша", заяви гостът в студиото.
Запитан дали ще има по-строг контрол в крайните квартали заради неправилното паркиране, Зафир Зарков отговори: Не е проблем, който може да бъде решен веднага, но в ЦГМ бяха обособени такива звена, които имат правомощията да контролират и да санкционират при неправилно паркиране. Ние предлагаме да бъдат премахнати трите места "Безплатен служебен абонамент", които до момента се ползваха от всички институции. Предлагаме и да се ограничи до 5 броят "Служебен абонамент" на административен адрес, защото ме свидетели на институции, които имат по 10-12 служебни места.
Той добави, че все още не е обсъждано въвеждането на "червена зона".
"Градският транспорт трябва да бъде по-удобен и да осигурява необходимия комфорт на пътниците, за да бъде предпочитан пред личния автомобил. Но в момента заради пандемията той изпитва доста сериозни финансови затруднения, защото ние не го ограничихме", коментира още Зарков.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК