Половин София е без топла вода заради профилактика. Спирането засяга източните квартали и част от центъра. Ще доведе ли това до повишаване на търсенето на бойлери и има ли ръст на купуването на климатици заради жегите?
"Лятото е сезонът на бойлерите, това е традиционно. Търсенето се повишава точно заради профилактиките, които се правят от години. Ние го знаем, очаквахме го, подготвили сме се. Не мога да кажа, че този сезон е по-различен от предишните, които сме имали", посочи директорът "Бизнес развитие" в голяма търговска верига за бяла и черна техника Константин Бонев в студиото на "България сутрин".
"Имаме магазини навсякъде и много добре виждаме, че в кварталите, където няма парно, търсенето на бойлери е сериозно целогодишно. Съответно кварталите, където има парно целогодишно и го спират за две седмици, търсенето не е толкова голямо", изтъкна търговецът на бойлери и климатици.
Инвестицията в бойлери е сравнително малка, докато покупката на климатик е доста по-сериозна, стана ясно от думите на Бонев.
"Ако човек иска да аклиматизира цялото си помещение, той трябва да купи 2-3-4 климатика и вече инвестицията става доста по-сериозна. Зависи и дали жилището е добре изолирано и доколко ще бъде ефективен съответният климатик", посочи гостът в студиото.
Клиентите му проявяват интерес към климатиците целогодишно - и за охлаждане, и за отопление."Пикът на климатиците е в два периода: в началото на лятото - когато хората се приготвят за топлите месеци, и в началото на есента - когато хората се подготвят за отоплителния сезон", отбеляза Бонев пред Bulgaria ON AIR и съветва:
"Моят съвет е хората да се приготвят май, началото на юни. Влезем ли в летните месеци, няма как, защото хората, които монтират климатици, са силно ограничени".
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК