Застрахователният пазар тръгва нагоре. Това съобщават от Асоциацията на българските застрахователи. Как се справя застрахователният бизнес по време на пандемия и какви застраховки прави най-често българинът?
Имаше много предизвикателства, но застрахователният пазар остана устойчив, въпреки пандемията. Забелязва се ръст при някои видове застраховки. Вижда се преливане от един тип в други, намалява "Помощ при пътува", защото не се пътуваше - търсят се алтернативни продукти. Най голямата трудност - да бъдем близко до клиентите. Бяха трудни времена. Да не караме хората да излизат, а дигитално да ги обслужваме. Това заяви в "България сутрин" Веселин Ангелов, член на УС на Асоциацията на българските застрахователи.
Той уточни, че на пазара в България не е развито животозастраховането, а доминира моторният бизнес.
"Всички видове на спестяване се раздвижиха, българинът традиционно обича да спестява и следващото в списъка са недвижимите имоти. Търсене на по-добра доходност. Банките не предлагат доходност по депозитите, дори се говори, че се начисляват отрицателни лихви, а инфлацията е налице и трябва да се обърнем към алтернативи", отбеляза застрахователят.
Ангелов посочи и най-честите застраховки, които се правят в България.
"Покрай пандемията почнаха да търсят алтернативи. Към момента проникването на пазара е добро ниво. Най-честите застраховки: българинът застрахова първо колата си, после имота си и най- накрая живота си. Борим се с тази тенденция. Първо трябва да е този, който изкарва парите", категоричен е той.
И обясни, че едва, когато вече е налице земетресение, пожар, наводнения, се замисляме за застраховки.
"И първо търсим държавата, а не друг вариант", отбеляза Ангелов.
Той коментира и темата с липсата на хеликоптери за медицински и спасителни акции, както и каква е отговорността на застрахователните дружества.
"До някаква степен може застрахователят да носи отговорност. В САЩ това е практика. До голяма степен ние все още не сме свикнали да залагаме на такъв тип застраховки. Колкото повече се засилва интересът, толкова повече средства ще могат да отделят застрахователите за такъв тип услуги", смята членът на УС на АБЗ.
Според него най-честите проблеми на потребителите са свързани с тяхната застрахователна грамотност.
"Ние направихме застрахователен тест, той е с цел да се тества застрахователната грамотност на потребителите. Това е тенденция, която искаме да наложим, да бъдем между бранша и потребителите. Целим активно повишаване на финансовата грамотност. Идеята е да подхрани любопитството на потребителя", обясни Ангелов в ефира на Bulgaria ON AIR.
И даде оптимистична прогноза:
"В животозастраховането очаквам съществено нарастване, ще продължи търсенето на схеми за инвестиция".
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК