Намериха "черната кутия" на падналия на 9 юни изтребител МиГ-29 край бреговете на Шабла. Записващото устройство беше изпратено за сваляне на данните в авиобаза "Граф Игнатиево". Какво се съдържа в тази кутия и ще станат ли ясни причините за инцидента, при който загина майор Валентин Терзиев?
"Не може да ни помогне веднага, но със сигурност ще има най-сериозен принос за разследването на този авиационен инцидент. Ще зависи в какво състояние се намира тази кутия, все пак е престояла на дъното на морето доста време. И доколко е възможно да се разчете самият самописец вътре, като данните ще бъдат извлечени в максимална степен ,надявам се", заяви журналистът и пилот Александър Богоявленски в студиото на "България сутрин".
"Те могат да бъдат разгадани на база на тези параметри, които се записват в това устройство. Това са основните параметри на полета - каква е била скоростта, височина, състоянието на някои от аеродинамичните елементи", обясни Богоявленски, който е и водещ на предаването "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR.
Отговор на въпроса дали изтребителят се е взривил във въздуха или се е разпаднал във водата не може да се даде без разчитане на "черната кутия", а всякакви спекулации по темата биха попречили на разследването, категоричен е журналистът.
"Затова изчаквахме този момент. Откриването на "черната кутия" е добра новина, следващата е, че са разчетени данните. Следва дълъг анализ на данните, който също трябва търпеливо да изчакаме, за да можем наистина да открием първопричините", посочи Богоявленски.В авиацията най-важното е да се открият причините за едно произшествие, за да не се повтаря, особено ако става дума за грешки в управлението, техническото състояние на изтребителя, връзка с екипаж и наземни служби, стана ясно от думите му.
"Историята и правилата в авиацията се пише, за съжаление, на базата на такива произшествия", изтъкна гостът в студиото.
Почти всяка година вече и в българските ВВС се случва по едно произшествие, а корените на проблема, според Богоявленски, трябва да се търсят в политическата сфера."До разрухата на българските ВВС доведоха точно следните решения, бих ги нарекъл политическа недалновидност - Започнахме с откровено идиотско решение да бъдат нарязани почти всички български самолети, оттам тръгна разрухата. Липсата на нетренираност на пилотите не е по тяхна вина, а е вина на непрестанното оправдание на политиците за липса на средства", завърши журналистът.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК