България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Диана Русинова: Служебното правителство може да доведе до криза в транспортната безопасност

Водещ проблем в България продължава да бъде инфраструктурата и състоянието ѝ, подчерта тя

07.05.2021 | 08:40 Редактор:

Кои са основните проблеми, които има нашата пътна безопасност? Остават ли нерешени казуси за безопасността на пътя?

"Водещ проблем в България продължава да бъде инфраструктурата и състоянието ѝ. Казвайки инфраструктура, нямам предвид само дупки по пътя. Говорим за еластични огради, мантинели, пътни знаци и маркировки. Пътната маркировка през 2020 г. трябваше да бъде подновена - частично това се случи, частично заради ковид кризата не се случи. Държавата ни и институциите ни са неспособни да се справят с фирми, които произвеждат фалшиви пътни знаци. Общините са пълни с такива", коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в студиото на "България сутрин".

Тя подчерта, че има няколко компонента, по които се различава фалшивият пътен знак от истинския. 

"Ние сме страна членка на ЕС и сме приели, произвеждайки пътни знаци, някои норми. В тях е записано много ясно един пътен знак на какви норми трябва да отговаря, за да го сложим на пътя", добави Русинова в ефира на Bulgaria ON AIR.

Според нея, пътните знаци нямат необходимите светлоотразителни качества и се получава един омагьосан кръг, в който никой не може да направи нищо, че някой произвежда фалшиви пътни знаци.

"Няма да попречим на никого, ако сложим видеорегистратори и ги обвържем с гражданска отговорност. В съда не се приемат като доказателства, но на място, когато се изяснява ситуацията, и се покаже записът, на полицаите им става ясно кой лъже", категорична е Русинова. 

Тя изрази опасенията си, че служебното правителство може да доведе до сериозна криза в транспортната безопасност

транспортната и пътна безопасност имаме сериозен проблем, тъй като ще имаме служебно правителство. На първо място, на 6 юни 2019 г., се прие една рамка, където България като страна членка е поела определени ангажименти. Сега няма да може да ги изпълняваме, като няма кой да взема решенията", отбеляза още тя пред водещия Мирослав Димитров.

"Разработих една концепция, която значително намалява времето, което е необходимо, за да съберем данните за състоянието на пътната безопасност, да направим анализ и оценка. Можем да получим информация за траекторията на автомобила, свлачищата, земетресения", подчерта експертът.

Русинова добави, че ЕС губи 2% от БВП за пътни инциденти, в това число и България.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК