България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Какво прясно мляко консумираме? Проблемът бил в етикетировката

При нас има доста сериозен спад при продажбите, каза Владислав Михайлов

16.03.2021 | 08:05 Редактор:

След изследване на неправителствената организация "Активни потребители", става ясно, че 14 от 17 изследвани млечни продукти съдържат сухо мляко. В нито един от установените случаи това не е било отбелязано на етикетите. Знаем ли какво прясно мляко консумираме? 

Това малко трудно може да се нарече изследване. Все още няма метод, с който да се докаже, че ползваме сухо мляко. Не е ясно доколко тази информация може да се приеме за истина. За целта се следват някои стъпки - проби се вземат по определени начини, да се направи анализ в акредитирана лаборатория, но без млякото да се пренася от едно място на друго. Далеч съм от мисълта обаче, че това не е така. Това каза за "България сутрин" председателят на Националната асоциация на млекопреработвателите Владислав Михайлов. 

Според него стандартът за прясно мляко у нас и в чужбина е 3% масленост.

"Намаляването на тази масленост до 3% се случва по няколко метода. Не мога да кажа, че методът за добавяне на сухо мляко е нов, съществува от години. Дали се прави с бито или сухо мляко - технологията е стара. Въпросът обаче е дали това, което се прави, се етикетира правилно. Дали има нарушение на разпоредбите за етикетиране", обясни Михайлов за Bulgaria ON AIR.

По думите му по новите технологии се произвежда сухо мляко при пастьоризация около 55-60 градуса, която отделя водата.

"Доколкото има червена лампа - по-скоро говорим за нарушаване на етикетировката. Трябва да пише, че се съдържа и сухо мляко, а не само сурово такова. Да не се всякаква паника, а да се направи изследване по правилния метод, защото към нарушителите и ние имаме нетърпимост. Прясното мляко е храна основно за деца. Но да атакуваме продукт 100% български... Кого атакуваме - себе си?!", заяви още председателят на Националната асоциация на млекопреработвателите.

"При нас има доста сериозен спад при продажбите. Има прираст във веригите, но той не може да компенсира другия. Миналият сезон беше доста зле. Опитваме да си запазим бизнеса. Всякакви изказвания, които могат да ни навредят, са безотговорни", подчерта събеседникът.

Гледайте целия разговор във видеото

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК