След началото на пандемията зъболекарите в България имат затруднения с набавянето на информация кои от пациентите имат или са имали симптоматика на Ковид-19.
"Хаос в системата няма. Личните лекари имат регистрирани пациенти за период от 6 месеца, но при нас за повече от 15 години няма "закрепостяване" - всеки може да идва, когато намери за добре. Това означава, че зъболекарите трябва да имат достъп до целия регистър, не само до парчета от него", заяви председателят на Българския зъболекарски съюз д-р Николай Шарков в ефира на "България сутрин".По думите му зъболекарите имат нужда да знаят кой влиза в кабинета им - необходим е така нареченият триаж или отсяване.
"Това би трябвало това да става по-телефона, а не в кабинета. И пациентът би трябвало най-съвестно да отговаря на всички въпроси. Едно от най-безопасните места остава кабинетът на лекаря по дентална медицина, защото преди и след пандемията продължават да се спазват всички норми за дезинфекция", каза д-р Шарков пред Bulgaria ON AIR.
Той смята, че нищо не е се променило драстично в работата им от началото на пандемията.
"Ние никога не сме отказвали, освен в редки случаи спрямо етичния ни кодекс. Ние лекуваме пациенти с неотложност и в тези условия. Тази триажна форма ни е необходима, за да вземем още по-здрави мерки", добави председателят на Българския зъболекарски съюз.Д-р Шарков посочи, че между 36 и 40% от първоначално заявилите зъболекари са се ваксинирали.
"Трябваше в много кратък период да предадем списъците с желаещите. Това са между 3500-4000 зъболекари - не само лекарите, а и работещите в техните клиники. В началото имаше сигнали за невъзможност, но това беше заради недостига на ваксини. Сега това вече не е проблем", допълни той.
А от всички необходими предпазни средства в момента има недостиг само на ръкавици за еднократна употреба, което той обясни с високата им цена.
Гледайте целия разговор във видеото
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК